Email markedsføring er effektivt – og billigt
Med email markedsføring får du meget mere ud af resten af din markedsføring, fordi du kan holde kontakten med kunder, potentielle kunder, netværk og dem, der besøger din hjemmeside på én gang.
Du skal bare gøre det let og attraktivt for dem at tilmelde sig dit nyhedsbrev én gang. Og så skrive nogle gode nyhedsbreve om det, du ved allermest om.
Med email marketing har du rigtig gode muligheder for at påvirke dine læsere, fordi du
- kan skrive nyhedsbreve til dem igen og igen
- kan lægge en markedsføringsstrategi med attraktive delmål på vej til salg
- opbygger tillid til dine læsere over mange år
Derfor kan du blive ved med at være i dine læseres bevidsthed, lang tid efter du har talt med dem.
Samtidig er email marketing den eneste markedsføringsmetode, hvor dine læsere aktivt har vist, at de gerne vil høre lige netop fra dig.
Systematiser email marketing
Med et professionelt email marketing system (som MailChimp, Ubivox eller Campaign monitor) kan du automatisere alle tilmeldinger (og frameldinger) til dit nyhedsbrev, og du får en masse interessant statistik om, hvornår og hvordan dine læsere læser dine mails.
Når du bruger email marketing kan du selv styre, hvad ud vil have dine læsere til at gøre. Og du kan sende dem direkte ind på de landingssider eller sider på de sociale medier, du nævner i nyhedsbrevet. Samtidig får du meget mere ud af alle dine øvrige markedsføringsaktiviteter, hvad enten det er blogindlæg, digital markedsføring, besøg på messer, webinars eller andet, hvis du samtidig gør det attraktivt for dem, du er i kontakt med, at tilmelde sig dit nyhedsbrev.
Køber de ikke i dag, køber de måske senere. Når du først har fået deres tilladelse til at sende nyhedsbreve til dem.
Måske tænker du, at mund til mund markedsføring (eller mund til øre) virker nemmere end email marketing. Det kan jeg godt forstå. Men med email markedsføring gør du det netop meget nemmere for andre at henvise til dig. Fordi de nu kan henvise til dit nyhedsbrev i stedet for dit kasseapparat, og det er meget mere uforpligtende. Samtidig minder du alle dine gode ambassadører om, at du er god at henvise til, hver gang de læser dit nyhedsbrev.
Og samtidig kan du kommunikere til mange på samme tid i stedet for at tage med dem 1:1.
Få gratis viden om email marketing
Du kan læse meget mere om email marketing i min e-bog om nyhedsbreve. Bogen tager dig gennem alle faserne mod succes med email marketing. Både hvordan du
- tiltrækker og fastholder mange læsere
- bliver ved med at have noget at skrive om i dine nyhedsbreve
- deler værdi, samtidig med at du sælger
- bygger effektive email marketing kampagner op
Bogen er din for en mailadresse.