“Hvordan kommer du til Rom på en flad cykel?”

Ja, nu starter jeg lige med et meget relevant spørgsmål. Et spørgsmål, som jeg er sikker på, du gerne vil have svaret på.
For du ved, at jeg hverken skriver om transport eller cykler.

Nå, men hvis vi nu antog, at du ville cykle til Rom, og din cykel var flad (eller en hvilken som helst anden håbløs situation), så ville du sikkert skridt for skridt dele din opgave op:

Vi starter helt fra begyndelsen.
Præmissen er: Du skal til Rom.
Hvordan kan du komme dertil?
Der er en række muligheder:

  • Fly
  • Bil
  • Tog
  • Bus
  • En meget lang tur ad Margueritruten enten a) til fods eller b) på cykel

 

De fleste af os ville så nok vælge en af de første muligheder, men hvis du nu er et naturmenneske med en meget lang sommerferie, så lyder det måske som en smuk naturoplevelse at cykle derned (og du behøver ikke at frygte at møde mig på vejen).

Når du har valgt transportformen “cykel”, ville næste skridt være at finde den bedste rute i forhold til cykelstier, overnatningsmuligheder m.m. undervejs og få lagt en realistisk tidsplan for, hvornår du kunne forventes at være fremme.

Du står stadig med den flade cykel. Den skal selvfølgelig lappes, og når du nu er i gang, så sørg lige for, at cyklen får det helt store servicetjek før den lange tur.

Og det er ligesådan med nyhedsbreve.

Jeg har talt med rigtig mange, som ikke kommer i gang, fordi de simpelthen ikke kan overskue processen. Og det er en skam.

For den proces kan heldigvis også deles op.

Opskriften på at komme i mål med nyhedsbreve

  1. Find ud af, hvem din målgruppe for nyhedsbrevet er, og hvad de skal have ud af at læse dit nyhedsbrev.
  2. Begynd at opbygge din læserliste.
    Tiltræk læserne med en freebie.
  3. Sæt dig et mål for, hvornår du vil sende dit første nyhedsbrev ud.
  4. Begynd at samle ideer ind til dine første nyhedsbreve. Begynd eventuelt at skrive nogle af nyhedsbrevene, når du har tid i overskud.
  5. Hav is i maven, når du begynder at skrive nyhedsbreve. I starten går der en del tid med det. Det skal jeg ikke lyve om.
    Jeg bruger stadig mellem ½ og en hel dag, hver gang jeg skriver et nyhedsbrev. Den tid bruger jeg gerne og har ingen planer om at “optimere processen” = skrive dårligere nyhedsbreve.
    Se den tid som en investering, indtil du kommer frem til punkt 6.
  6. Efter et vist antal nyhedsbreve begynder du at tjene penge på dine nyhedsbreve, og nu kan du skrive nyhedsbreve i den tid, du plejede at bruge på opsøgende salg, kundemøder, netværksarrangementer m.m. Hvis du kommer fra en større virksomhed, kan gode nyhedsbreve også frigøre personaleressourcer i kundeservice eller salgsafdelingen, ligesom I kan spare mange penge på diverse annoncer, trykt markedsføringsmateriale, Google Ads og messestande.
  7. Nu er det bare at holde skansen. Nyhedsbreve er nu blevet en fast del af arbejdet, og investeringen har tjent sig selv ind og mere til.
    Nu skal du bare fortsætte den gode gænge, men det behøver jeg sikkert ikke fortælle dig, for nu er du sikkert blevet afhængig af nyhedsbreve, ligesom jeg er.

 

Når du først har bygget din liste op, kan du altid skrive nyhedsbreve eller udvikle ideer til de kommende af slagsen, hver gang du har lidt tid i overskud.

Saml tilmeldinger ind i god tid

Fra jeg begyndte at samle mine første tilmeldinger ind, til jeg sendte mit første nyhedsbrev ud, gik der næsten et halvt år.
Så selv hvis du enten ikke har tid til at skrive nyhedsbreve nu eller af andre strategiske grunde først vil i gang senere, så er det også nu, du skal i gang.

Det bliver også noget mere overskueligt, når du deler processen op i to:

Først tiltrække læsere og derefter skrive nyhedsbreve.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk