Hjemmesiden giver andre fordele end SOME

”Selv om jeg lever af at gøre mine kunder bedre til at sælge – uden at sælge – via LinkedIn, så er vores hjemmeside mindst lige så vigtig som LinkedIn!

For hjemmesiden arbejder 24/7, og her kan jeg understøtte min autoritet med godt indhold. Det kan jeg ikke på samme måde på LinkedIn.”

Sådan lyder det fra en af Danmarks førende eksperter i social selling og LinkedIn-markedsføring, Leif Carlsen, Social Selling Company.

Du kunne måske få den tanke, at citatet var taget ud af sin sammenhæng, fordi det passer så godt i min egen dagsorden.

Og indrømmet: Selv om hjemmesiden i min optik er et af de vigtigste steder på customer journey, var jeg alligevel lidt overrasket over den markante melding fra en, der kan det samme med LinkedIn-funktioner, som jeg kan med ord.

Men nej. Leif fortsætter:

Alle skal forbi hjemmesiden

”LinkedIn er et attraktivt sted til at få nye kontakter, men når du har fået kontakten, er det i din interesse at få folk over på din hjemmeside. Her bliver de ikke hele tiden forstyrret, og du kan få en mere koncentreret kontakt med dem.

Det kræver så en gennemarbejdet hjemmeside, og derfor er det en kæmpe fejl, når virksomheder fokuserer mere på sociale medier end på deres hjemmesider. For sociale medier er kun én del af den samlede markedsføring og kan ikke stå alene. Alle skal forbi hjemmesiden på et tidspunkt, før de bliver kunder.

Min egen veludbyggede hjemmeside er også en stor del af grunden til, at jeg genererer de resultater, jeg gør via LinkedIn. For jeg har altid relevant indhold at dele fra min hjemmeside. Uanset om det er via min egen LI-profil, eller når andre stiller spørgsmål.

Selv de kunder, der kender mig fra LinkedIn og kontakter mig via LinkedIn, har højst sandsynligt været forbi hjemmesiden en eller flere gange, før de tager kontakt. Andre finder mig på Google, og når de googler andre søgeord end mit navn og mit firmanavn, kender de mig jo ikke, så de ville aldrig have fundet mig, hvis det ikke var for indholdet på min hjemmeside.

Hvis du kun er aktiv på LinkedIn, bliver du kun set, når du selv gør noget, hvorimod din hjemmeside arbejder hele tiden. Samtidig stiger konkurrencen på LinkedIn, fordi alle andre også er mere aktive her. Og hvor min tilstedeværelse på LinkedIn forbliver på LinkedIn, kan jeg dele mit indhold fra hjemmesiden mange steder. Blandt andet i nyhedsbrevet eller med mine kursister. Og når læserne er på hjemmesiden, kan de se, hvad jeg sælger, og hvad det koster.

På hjemmesiden kan jeg også bedre understøtte hele læsernes kunderejse og påvirke dem til at tage kontakt. Blandt andet med knapper og en chatboks. Det kan jeg ikke på LinkedIn, og derfor ville kunderejsen blive meget længere, hvis jeg ikke havde hjemmesiden, og mange af de mulige kunder ville aldrig blive kunder.”

Så Leif og jeg er enige om, at tekstforfatningen på hjemmesiden er supervigtig. Men også om, at LinkedIn er et af de mere geniale supplementer til en velfungerende hjemmeside. Hvordan du konkret bruger LinkedIn i din markedsføring, kan du læse om her.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER