Og derfor gider du heller ikke læse om mig

Det er helt i orden. Jeg forventer egentlig heller ikke, at du vil læse ret meget om mig.

Er du ligesom flertallet af alle andre mennesker, ja så vil du læse om dig selv. Og sådan har dine læsere det også.

Derfor er mit fokus altid på, hvordan netop du kan bruge det, jeg gerne vil fortælle dig om.
For hvorfor hulen skulle du ellers læse det?

Og derfor vil jeg lære dig at skrive gode tekster, så dine læsere netop også kan se sig selv og deres verden i dine ord.

Så de får lyst til at læse.

Og i sidste ende købe det, du gerne vil sælge til dem.

shutterstock_44372740Sælg mig din toilettaske

Lad os tage et eksempel:

Du har lige fået et nyt parti toilettasker hjem

Du overvejer at skrive en salgstekst om

  • hvilket materiale, de er lavet af
  • hvor mange små lommer og andet dillerdaller, de har
  • at jeg netop nu kan spare 100 kroner på en toilettaske

 

Og medmindre jeg lige er kommet hjem fra en rejse og kan huske alt det, der var i vejen med min gamle toilettaske, ja så skal du være umanerlig heldig, for at jeg netop nu skynder mig ind for at købe en af dine toilettasker.

For jeg skal ikke bruge den nu.

Og isoleret set er jeg ligeglad med 100 kroner.
Jeg er måske ligefrem begyndt at fundere over, hvorvidt det materialevalg, du har kedet mig med, overhovedet er et godt valg. Jeg aner det ikke. Og indtil for nylig var min hjerne heller ikke i gang med at finde ud af det.

Det er den nu.

Og ikke, om jeg har brug for en ny toilettaske.

Fortæl mig meget hellere en historie om mig og din toilettaske, og hvorfor jeg overhovedet skal overveje at købe den lige nu.

Det kunne være, at du

  • giver nogle generelle tip om at holde orden i toilettasker for at fange mig overhovedet. Simple tip til at gøre noget lettere er altid populære. Og når du nu har fanget min opmærksomhed, har du noget lettere ved også at få mig til at læse om, hvordan det bliver ekstra let at holde orden fremover, hvis jeg køber din nye toilettaske

 

  • tog udgangspunkt i et andet problem, du ved, mange har med deres toilettasker, og som netop din nye model tager højde for.Bare få linjer, så du lige har fanget mig

 

  • forærer toilettasken gratis til de første 50 kunder, der køber… what ever…, som du ved, at mange af dine kunder har brug for nu

 

  • giver en huskeliste med 10 ting, jeg altid mangler i min toilettaske (den her variant kan bruges, uanset hvad du vil sælge)

 

Hvis du vitterlig sælger toilettasker, kan du sikkert komme på nogle bedre ideer, end jeg kan. Feel free til at fortsætte listen.

Bare du skriver noget, dine læsere kan spejle sig selv i, skal de nok læse videre.

Når du først har fanget min opmærksomhed med noget, der handler om mig, kan det være, jeg vil læse om de fine detaljer om din toilettaske.

Men ikke et sekund før.

Sælg mig et budget - Gab

Eller hvis du sælger rådgivning om privatøkonomi, så fortæl mig

  • hvorfor jeg får et lettere liv med et budget (i stedet for, som jeg kunne tro, at det bare blev endnu et dokument, jeg skulle bruge tid på at udfylde)
  • hvordan du kan hjælpe mig med at få flere penge til sko
  • om de tre største fejl, de fleste af dem, der ligner mig, begår i deres økonomi

 

Og giv mig ikke: En masse tørre tal og løftede pegefingre og kolonner, som jeg ikke forstår.

Jeg mangler ikke mere arbejde.

Blogbanner onlinekursus
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk