Kender du Leif, Ole og Peter?

Eller måske bare en af dem?
Ole er ham, du kan se på billedet.

I nogle af mine andre blogindlæg har de kloget sig på hjemmesider, som de har hver deres vinkel på.

Leif Carlsen ift. sociale medier
Ole Gregersen ift. konvertering
Schjødt ift. den digitale kunderejse

Det har vi alle 4 mange fordele af.

Og det kan du også få ved at bruge andre ekspertkilder i din markedsføring. Hvordan du gør, kommer jeg til om lidt.

Mine fordele er:

  • Nye vinkler og viden ift. det, jeg sælger – til både mine læsere og mig

  • Mit navn bliver løftet, når så veletablerede navne optræder i mit nyhedsbrev

  • Efter jeg havde publiceret nyhedsbrevene, kopierede jeg indholdet over i min blog. Så nu ligger citaterne i hver deres blogindlæg, så de fortsat kan blive læst. Samtidig kan det være, at de dukker op i Google, når nogen søger de tre herrers navne

  • Kilderne har delt citaterne med deres netværk på de sociale medier, hvilket har givet mere trafik til min hjemmeside og får indholdet til at leve længere.

Ekspertkildernes fordele er:

  • De bliver promoveret for alle mine læsere i nyhedsbrevet og nu også for læserne på min hjemmeside

  • Jeg linker til deres hjemmeside

  • De slap for at skrive selv og kunne nøjes med at blive interviewet af mig

Som du kan se, er der tale om en ren win-win

Og det er ret nemt at komme i gang, hvis du vil gøre det samme. For du skal ”bare” tage kontakt til dem, du gerne vil samarbejde med. Uanset om du vil gæsteblogge hos dem eller have dem til at blogge hos dig eller udtale sig i dit nyhedsbrev eller på din blog.

Alt efter hvor godt du kender ekspertkilderne i forvejen, kan du kontakte dem mere eller mindre formelt.

Jo mere konkret du præsenterer din ide, jo lettere er det for andre at tage stilling til den. Når jeg selv har kontaktet andre for at gæsteblogge hos dem, har jeg foreslået dem en vinkel, der ligger i krydsfeltet mellem deres og min metier.

Eksempelvis:
”Få flere læsere gennem Google, så flere ser chatboksen”
”Sådan skriver du en god og præcis tekst uden at fokusere på SEO”

Gæsteblogging er en del af co branding, som rummer mange andre metoder til at markedsføre sig sammen med andre firmaer. Det kan du læse om i blogindlægget her.

Nederst får du også et simpelt fif, som kun kræver ganske få minutter af din tid + din opmærksomhed.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk