Jeg har fået mit yndlingsspørgsmål: Når der har været reklamekuglepenne, helt fra før jeg blev født, hvorfor har Majbritt Lund-kuglepennen så fået så meget opmærksomhed?

Jeg tror, det er et miks af en række heldige omstændigheder:

  • Ægte begejstring
    Før jeg fik mit første læs kuglepenne, havde jeg jo aldrig tænkt, at der skulle blive sådan et hype om dem. Jeg gik bare og glædede mig til at få pennene, og min begejstring smittede. Jeg vidste godt, at jeg ville markedsføre mig med dem, men det var mest over for kunder. Så når jeg talte med netværket om, at jeg snart ville få de her meget fine kuglepenne, var det en ægte, barnlig begejstring og forventning, og det smittede. Hvis jeg havde kalkuleret det mindste med udsigten til alt det, der er sket omkring kuglepennen i dag, ville folk ikke have samme lyst til at springe med på glæden.

 

  • Kvalitet sælger
    Når folk får en af mine kuglepenne i hånden, er de enige med mig i, at ja, det er da en fantastisk god kuglepen. Og det er altså nemmere at hylde noget, der vitterligt er godt. Havde kuglepennen været af en middelmådig kvalitet, var den ikke blevet så populær.

 

  • Humor
    I takt med at kuglepennen får mere og mere liv, er historien bare endnu længere ude, og folk synes, at det er sjovt. Hver gang jeg fortæller om kuglepennen, er der bare god stemning, hvad enten folk har hørt historien 100 gange før eller hører om den for første gang.

 

  • Fællesskab
    Kuglepennen forbinder folk. Ligesom motorcyklister altid hilser på hinanden, har kuglepennens fans også altid noget, der forbinder dem. Især i takt med at jeg er begyndt at sætte flere og flere aktiviteter i gang i forbindelse med kuglepennen. Og jeg ved at folk også snakker om kuglepennen, når jeg ikke er der.

 

  • Netværk
    Hvis ikke folk omkring mig havde synes, det var et sjovt tiltag, de gerne ville deltage i, havde Majbritt Lund-kuglepennen jo stadig bare været et skriveredskab.

 

  • Rette tid og sted
    Som altid. Og det kan man ikke planlægge efter. For hvis jeg havde kalkuleret med noget som helst, ville der ikke have været den stemning omkring kuglepennen, som der kom.

 

  • God energi
    I takt med at kuglepennens vanvittige liv blev skabt, har jeg da tit undret mig over, hvorfor den blev så populær, og hvorfor det næsten bare bliver sjovere dag for dag. Undervejs har jeg bare fulgt de gode energier, og de var omkring kuglepennens liv og har forsøgt at følge med med endnu flere skøre påfund.

 

  • Og så har jeg ikke været bange for at blive til grin. For, nej! Det er altså ikke alle, der kan se komikken første gang de hører om Majbritt Lund-kuglepennen. Men det kommer de til.

Udover at kuglepennen har været en fantastisk markedsføring for mig, fortæller historien også meget om, hvad der betyder noget i forhold til markedsføring.

Har du flere bud på, hvorfor Majbritt Lund-kuglepennen er gået hen og blevet helt berømt, hører jeg meget gerne fra dig, for jeg tror ikke, at jeg har fundet hele forklaringen endnu.

Skulle nogle læse denne blog, uden at kende forhistorien, kan I se denne video fra dengang, vi fejrede, at kuglepen nummer 2000 havde set dagens lys.


Der er sket meget siden. Det kan du følge med i på facebooksiden ”Os der har en Majbritt Lund-kuglepen”.

Andre har også læst:

2 Kommentarer

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER