Annoncer? SEO? Nyhedsbreve? SOME?

Bliver du nogle gange i tvivl om, hvor du får mest ud af dine markedsføringskroner?

Både på den korte og den lange bane?

Det kan jeg godt forstå, for du skal kunne svare på mange spørgsmål for at lave den kalkule:
Hvor meget tid vil du bruge på opgaven?
Hvad er dit budget?
Hvilke opgaver har du erfaring med og lyst til at løse?
Har du allerede materiale, du kan gøre klar til brug med en forholdsvis lille indsats?
Hvor længe kan du vente på resultaterne?

For nu at tage nogle af de mest oplagte spørgsmål.

For nylig talte jeg med en netværkskontakt, og hun blev lidt overrasket over, at en del af mit arbejde er at rådgive mine kunder om, hvor de skal sætte ind mht. deres markedsføring. For hvordan kunne man sige det?

Her er kort opsummeret, hvad jeg svarede:

”For mange er det mest oplagte at optimere hjemmesiden. For de allerfleste kunder kommer forbi hjemmesiden på deres kunderejse. Uanset hvor de kender os fra. Derfor får du mest ud af alt dit markedsføringsarbejde, når hjemmesiden er god. Og mange kommer forbi hjemmesiden flere gange.

Er den allerede god, vil jeg ofte foreslå kunderne at komme i gang med et nyhedsbrev – eller gøre mere ud af det, de allerede har. Enten ved at få fat i flere læsere eller optimere nyhedsbrevsstrategien eller ved at forbedre indhold og sprog, når de skriver.

Selv er jeg lige begyndt at annoncere på LinkedIn. Et råd, jeg sjældent giver til mine kunder, for det er dyrt, og basismarkedsføringen skal være på et højt plan, for at pengene bruges bedst her.
Og både min hjemmeside og mit nyhedsbrev arbejder godt for mig allerede. Så når jeg betaler 50-100 kroner for én tilmelding til nyhedsbrevet via min LinkedIn-annoncering, lander de nye læsere på et nyhedsbrev, der sælger for store beløb.”

Åbner mange spørgsmål

Og hvornår fungerer nyhedsbrev og hjemmeside så godt nok til også at overveje andre muligheder? Og hvad skal være opfyldt, for at 50-100 kroner er en fin pris for en ny læser på nyhedsbrevet?

De spørgsmål + mine indledende spørgsmål + mange andre spørgsmål er grunden til, at rådgivning er så vigtig, før du beslutter, hvad du vil fokusere på markedsføringsmæssigt.

For alle virksomheders setup er forskellige. Både mht. deres eksisterende markedsføring, hvor dyre ydelser de sælger, og hvad kunderne præcis skal gøre for at blive kunder.
Så hvis du ikke ved, hvor du skal sætte ind, er det sikkert, fordi du godt ved, hvor komplekst spørgsmålet er.

Vil du høre mit bud på, hvor du skal fokusere?
Eller hvad der skal være opfyldt for at sætte bestemte former for markedsføring i gang?

Så er du meget velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14 eller sende en mail.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER