Email markedsføring – Virker det endnu? Og har det nogensinde gjort det?

Ja det kan du tro.

Nyhedsmails, nyhedsbreve og email markedsføring, hvad end du kalder metoden, er faktisk den form for markedsføring, hvor du får mest ud af dit markedsføringsbudget. Af flere grunde. Blandt andet disse 5:

  1. Du bliver kun markedsført over for en målgruppe, der i forvejen har hakket af, at de gerne vil høre fra netop dig. Ingen andre steder har du den fordel
  2. Du kan blive ved med at kontakte din læser igen og igen. Og det er netop gennem den kontinuerlige kontakt, du opbygger relationen, så du kan sælge
  3. Din mail lander i det allerhelligste, nemlig indbakken. Derfor skal din læser som minimum slette din mail. Selv hvis han ikke læser den, er han blevet mindet om, at du er der
  4. Du får en masse statistik på, hvornår dine læsere læser din nyhedsmail og kan se sort på hvidt, hvor mange, der har klikket på dit indhold
  5. Du kan oprette særlige segmenter på din liste, så du kun sender dine nyhedsmails til en bestemt del af dine læsere

Gode råd til dig, der vil i gang med nyhedsmails nu

Sælg med nyhedsmailsVil du også have de 5 åbenlyse fordele, som jeg lige har nævnt?

Så er første skridt at få dine kommende læsere til at tilmelde sig nyhedsbrevet. Sender du nyhedsmails til nogen, der ikke har tilmeldt sig, kaldes det uanmodet elektronisk markedsføring eller spam. Det er ulovligt. Så det skal du selvfølgelig lade være med.

Jeg anbefaler, at du først begynder at skrive nyhedsbreve, når du har mindst 100 læsere at skrive til. Og at du arbejder målrettet på at få din liste til at vokse, til du har de første 500 læsere. Det er så vigtigt at skrive til en stor liste, for at du får mest ud af den tid, du bruger på at skrive nyhedsmails. Det tager lige så lang tid at skrive til få som at skrive til mange. Og hvis du skriver til få, er sandsynligheden for at du sælger det mindre. Samtidig ser jeg ofte, at nyhedsbrevsskribenter mister motivationen, hvis de ikke sælger nok. Og derfor kan den lille liste komme til at forårsage, at de helt holder op med at skrive nyhedsbreve.

Når du skal skrive dine nyhedsmails, så husk, at du altid skal dele noget af værdi, så dine læsere bliver ved med at læse dit nyhedsbrev og forhåbentligt fortæller om dig til andre.

Mange tror ikke, at de kan blive ved med at have noget af værdi at fortælle om. Min erfaring siger mig derimod, at jo flere nyhedsmails du skriver, jo længere bliver din liste med gode ideer. Blandt andet fordi du kommer i kontakt med dine læsere. Når du skal lægge strategi for dine første nyhedsbreve, så planlæg dine emner ud fra disse arbejdsspørgsmål:

  1. Hvilke råd giver du på på ugentligt plan?
  2. Hvilke råd giver du på månedligt plan?
  3. Hvad er de største fejl, du registrerer indenfor dit fagområde?
  4. Hvis du skal give et godt råd, dine læsere kan bruge med det samme, hvad vil du så rådgive dem til?
  5. Kan du lave en overskuelig guide, så dine læsere selv kan løse en af de opgaver, de har problemer med i dag?
  6. Hvad er kundernes indvendinger mod at købe dit produkt?

 

Du kan se en skabelon til dit nyhedsbrev her.

Søger du eksempler på nyhedsmails, glæder jeg mig til fremover at få lov til at sende mine egne til dig. Du kan tilmelde dig her. Og samtidig får du min gratis e-bog ”Skriv nyhedsbreve, der sælger (meget) mere” i velkomstgave. Når du har læst den, er du rigtig godt klædt på til at få succes med dine egne nyhedsmails.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk