Skal du sætte dine priser op?
Nogle biler koster 5.000 kroner. Andre koster over 1 mio. kroner.
Det skal du have i baghovedet, hver gang du overvejer, om du er for dyr. Især hvis du bliver i tvivl, om du er din pris værd, og hvordan du eventuelt kan tillade dig at være så meget dyrere end dine konkurrenter.
Jeg tvivler på, at dem der sælger sportsvogne funderer over, om de kan tillade sig det. For de ved, at deres biler kan noget helt andet end biler til 5.000 kroner.
- Taget kan fjernes på en sommerdag
- Sæderne har læderbetræk
- Den accelererer hurtigt
Og nok mest af alt, så kan bilen få folk til at vende sig om og kigge efter ejeren. Og bilen sender et signal om, at her går det godt.
Når man køber noget, der koster mange penge, hæver man på en eller anden måde også sig selv op på et andet niveau.
Når jeg holder mine gratis PR-kurser i Aalborg, har jeg det rigtig fint med at sige, at jeg holder det på Aalborg Kongres og Kulturcenter. For det lyder rigtig fint. Og for et års tid siden ville jeg give kage til en samarbejdspartner, der havde hjulpet mig rigtig meget. Jeg købte en lagkage fra La Glace, fordi jeg ville have, at de skulle vide, at det var noget særligt. Og det ved alle (i hvert fald i København), når der står La Glace på boksen.
Hvad kan du pege på ved det, du sælger, der gør, at du kan tillade dig at tage mere end andre?
Hvis du ikke lige kan komme i tanke om noget, så prøv at overvej, om du kan ændre noget ved din vare, så den bliver mere eksklusiv for din kunde.