Kundetypeguide:

Se konkrete eksempler på, hvor forskelligt du skal præsentere dig til forskellige kundetyper.

Du ved sikkert, at du skal kommunikere forskelligt, alt efter hvilken målgruppe du henvender dig til. Er du en af mine trofaste læsere, ved du sikkert også, at jeg arbejder efter emotionelle kundetyper i forhold til at ramme min – og mine kunders – målgruppe præcist.

Derfor ved jeg, at det ikke alene handler om, hvilke ord vi bruger, men lige så meget hvad kundetyperne gerne vil vide, for at de får lyst til at købe.

Så forskelligt kan tekster skrives

NB: Alt er selvfølgelig fiktion

*

Det, jeg elsker mest ved mit virke og min passion er, at jeg aldrig ved, hvad jeg står op til. Der kan være sket alt muligt spændende i løbet af natten, der gør, at jeg skal improvisere og tænke hurtigt. Tit bygger jeg fortovet, mens jeg løber på det. Når jeg udvikler sammen med mine kunder, får min fantasi frit løb, og kreativiteten og alle de gode ideer hopper rundt oveni hinanden.

Min uddannelse? Ja, prøv at gæt.

*

Det er vigtigt for mig, at mine kunder og jeg har en god kemi. Tit har vi ligefrem et venindeagtigt forhold. Og jeg er sikker på, at du netop klikkede på ”Om-mig-siden”, fordi det er så vigtigt for dig at lære mig at kende. Som menneske.

Rent privat bor jeg sammen med min skønne mand Jesper, som jeg blev kærester med i gymnasiet og vores dejlige guldklumper Josepine og Kristoffer på 2 og 4. (+ et længere afsnit om den private situation + et familiebillede).

Vil du gerne lære mig endnu bedre at kende, kan du enten læse mine blogindlæg eller mine kundehistorier om, hvordan jeg har hjulpet andre med de samme behov og problemer som dig. Så kan du bedre mærke efter, om jeg er det helt rigtige menneske for dig. Føles det rigtigt for dig at få min hjælp og udvikle dig sammen med mig, vil jeg glæde mig til at se dig i mit hyggelige samtalelokale, hvor jeg gerne byder på både kaffe, te og et stykke økologisk chokolade.

*

Vil du have effektive og langtidssikrede resultater, så du kan tjene flere penge? Så er det mig du skal kontakte. Med en ROI på 400 % står jeg for den sikre løsning.

På kundelisten står allerede Danske Bank, Mærsk, Dansk Industri og Novo Nordisk, der kan dokumentere følgende resultater: (søjlediagrammer vises, hvor de konkrete tal fremgår)

Min baggrund er, at jeg er uddannet cand. pral med en overbygning fra Harvard University, hvor jeg også er gæsteunderviser. Herudover har jeg skrevet 12 anmelderroste fagbøger på engelsk (link til bøger).

Jeg vil være mine penge værd. Derfor tager jeg kun kunder ind, som jeg er sikker på, jeg kan skaffe nogle gode resultater. Vil du gerne i betragtning, skal du sende en kort ansøgning, hvor du viser, at du er ambitiøs, dygtig og indstillet på at arbejde strategisk for at nå dine mål.

Hvis jeg er sikker på, at jeg også kan få dig til at vækste, vil jeg til gengæld love dig, at jeg fremover tjekker min mail 24/7, så vi hurtigt kan reagere, når dit marked ændrer sig. For verden omkring os står jo aldrig stille, og det kan være dyrt at vente.

*

Søger du en stabil og driftssikker leverandør af kvalitetstekster? En leverandør du kan have i mange år fremover, og som allerede har godt 25 års erfaring med reklametekster?

Så læs trygt videre.

Siden Teksthuset blev etableret i 1994, har vi stille og roligt udvidet vores trofaste medarbejderstab i takt med, at kundekredsen er vokset.

Gennem årene har vi fastholdt mange af vores gode, faste kunder, der har været med fra starten, ligesom vi løbende har sat os ind i nye markedsføringsformer i takt med, at mange reklametekster jo lever online i dag.

Det er meget vigtigt for os, at vores kunder er helt trygge ved, hvad der skal ske gennem hele processen. Derfor laver vi grundige aftaler om alt, før vi begynder på en opgave. På den måde kan vi blive ved med at have mange tilfredse kunder.

Et forløb, hvor en af vores medarbejdere skriver SEO-tekster for dig, kan derfor se sådan her ud:

  1. Vi taler om dit overordnede behov, både hvad du gerne vil sælge mere af og dit budget. Du får en pris på opgaven, og vi laver en aftale. Du får tilknyttet en fast tekstforfatter, der fremover vil være din kontaktperson, som du kommer til at samarbejde detaljeret med. Alle vores tekstforfattere er ansatte hos os, så vi er sikre på, at du får en stabil løsning

  2. Du booker en tid i tekstforfatterens onlinekalender. Du kan enten komme til et møde på vores kontor, tekstforfatteren kan besøge dig, eller I kan lave en telefon- eller skypeaftale. I kan også aftale tidspunktet per telefon, hvis du foretrækker det frem for at booke online

  3. Tekstforfatteren gennemgår din hjemmeside og sætter sig ind i din målgruppe og ydelser

  4. Tekstforfatteren laver en SEO-analyse og undersøger hvilke søgeord, der vil være bedst for dig, herunder hvor præcise søgningerne er, hvor mange der søger på ordene, og om det er realistisk, at flertallet af kunderne netop har brug for en som dig. På den måde undgår du at tiltrække kunder, du alligevel ikke kan hjælpe

  5. Tekstforfatteren sender listen med ord til dig og fremhæver de ord, vedkommende anbefaler, samt et kort skriv om, hvad du skal overveje

  6. Herefter holder I et møde eller telefonmøde, hvor

    1. I drøfter søgeordene og lægger en plan for hvilke søgeord, tekstforfatteren skal skrive SEO-tekster om. Her ser I både på, hvad der vil give dig mest trafik fra Google og ikke mindst, hvordan ordene fungerer i forhold til din forretning.
      SEO-analysen er fundamentet for hele SEO-arbejdet, så den skal selvfølgelig laves grundigt

    2. tekstforfatteren stiller dig supplerende spørgsmål: Om din virksomhed, dine ydelser, dine kunder og hvordan du adskiller dig fra konkurrenterne. Hvis du får behov for at undersøge noget internt for at kunne svare på spørgsmålene, gør du selvfølgelig det. Så kan du bare maile dine svar til tekstforfatteren bagefter

    3. du supplerer med oplysninger, hvis der er behov for det

  7. Tekstforfatteren begynder at skrive. Ved større opgaver får du en testside undervejs, så du kan følge arbejdet og give feedback

  8. Undervejs i skriveprocessen sender tekstforfatteren dig en mail med yderligere spørgsmål, der dukker op i skriveprocessen

  9. Tekstforfatteren afleverer teksten i word og markerer tydeligt, hvordan siden skal sættes op. Derfor er det tydeligt for både din tekniker og dig selv at se, hvad der er

    1. overskrifter

    2. underoverskrifter

    3. links til andre undersider

    4. titels og descriptions (som er de to små tekstbidder du kan se, når du finder sider på Google)


      (Billede med screendumb fra Google)

  10. Du læser teksten grundigt igennem og noterer eventuelt, hvis du gerne vil have ændret noget. Du er også meget velkommen til at få nogle medarbejdere eller andre til at kommentere på teksterne, før du vender tilbage til tekstforfatteren

  11. Du og tekstforfatteren gennemgår teksten og eventuelle ændringsforslag sammen i telefonen. Er der noget, du gerne vil have ændret, er det jo nemt at ændre i word

  12. Når teksten er endelig godkendt, lægger du eller din tekniker teksten på hjemmesiden

  13. I løbet af nogle uger eller måneder vil Google typisk registrere, at du har fået nye tekster og begynde at indeksere dem i søgemaskinen

  14. Alt efter hvor stor konkurrencen er på dine søgeord, og hvor grundigt dine konkurrenter har arbejdet med deres SEO-tekster og hjemmeside, vil dine sider begynde at bevæge sig op ad på Google

  15. Jo højere du kommer op på Google, jo mere stabilt vil dine placeringer være

Hvilken tekst talte mest til dig?

Du registrerer sikkert selv, at en af teksterne taler meget mere til dig end de andre. Og sikkert også, at andre af teksterne ligefrem reducerer din lyst til at handle radikalt.  De sidste 15 punkter om, hvordan du kan få leveret en SEO-tekst, har du måske ikke engang læst færdig. For tilhører du ikke den pågældende målgruppe, virker det sikkert kedeligt og vildt unødigt med så mange detaljer, før man overhovedet har talt med nogen fra firmaet.

Lige såvel som jeg kan skrive så forskelligt, alt efter hvilken målgruppe jeg skriver til, lige så forskelligt arbejder

  • fotografen

  • videoproducenten

  • forretningsudvikleren

  • grafikeren

  • SOME-konsulenten

  • indretningskonsulenten

 

Derfor kan vi lave samlede markedsføringsløsninger til dig, hvor vi alle arbejder efter samme skabelon – alt efter hvilken kundetype du går efter.

Før du kaster dig over markedsføringen, er det vigtigt, at du har valgt din kundetype efter grundige overvejelser. Det kan du få inspiration til her.

Vil du gerne have en kort feedback på, hvordan du rammer din kundetype i dine tekster, er du meget velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14 og få et kvarters gratis sparring.

Arbejder du også efter kundetyperne, er du meget velkommen til at sende mig en mail og fortælle rækkefølgen for de kundetyper, jeg skrev til i de 4 eksempler. Så skal jeg nok melde tilbage til dig, om du har svaret rigtigt.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER