Få lynstrategien til en opdateret hjemmeside, der storsælger

3 effektive trin til en professionel hjemmeside

Ryd op i sider og billeder, og tjek teknikken

(Dvs. maks en dags arbejde)

 

Har du sider med ydelser, der ikke sælger?

  • Kan du nemt gennemskue, hvad der skal til for at få siderne til at sælge, så lav dem om
  • Hvis ikke:
    • Fjern siderne fra menustrukturen, så læserne ikke umiddelbart får øje på dem
    • Redirect siden til forsiden eller til et tilsvarende produkt, der sælger

 

Har du tekster, der ikke er opdaterede?

  • Spørg dig selv, om alle sider fortsat skal være der. Hvis ikke: Redirect til forsiden eller til en anden side
  • Er det få sider, så opdater dem med det samme
  • Drejer det sig om flere sider, end du kan nå at opdatere nu, så opdater de vigtigste. Læg en plan for, hvornår du skal opdatere resten. Eventuelt en tekst om ugen.
    Indrømmet: Dette kan give mere end en dags arbejde. Men på én dag kan du få overblikket og lægge en strategi for det løbende arbejde. Når du har besluttet, hvornår du skal løse opgaverne, kan du hakke den af på to-do-listen for nu

 

Gennemgå dine billeder

  • Har de samme stil?
  • Har de samme størrelse?
  • Har du en fast struktur for, hvordan de bruges på din hjemmeside?

 

Hvis ikke, så ret dem.

 

Lav en liste over de tekniske mangler

Hvis du ikke tror, du har tekniske fejl på din hjemmeside, så få en anden til at besøge den i cirka 10 minutter, og bed vedkommende tage noter om det, der kan optimeres. Det kan være

  • døde links
  • tekst på knapper, der står på engelsk
  • knapper i forskellige størrelser
  • lang loadingtid

 

Hvis du vil optimere yderligere, kan du sidde sammen med vedkommende imens. Bed ham om at tænke højt under besøget. Så får du et stort indblik i, om navigationen er logisk, eller om den skal laves om.

Hvis du får en liste med mere end en halv dags teknisk arbejde, eller hvis du kan se på listen, at du vil få svært ved at løse opgaverne, så uddeleger. Ditto med udskiftning af billeder + redigering af tekster.

Din tid er også kostbar. Og så længe du har åbenlyse fejl på din hjemmeside, risikerer du at miste mange kunder.

Dit løbende arbejde med hjemmesiden

  • Brug de gratis værktøjer Google Analytics og Search Console (tidligere Webmaster Tools).
    På Search Console kan du se, om du har døde links m.m. På Google Analytics får du mange præcise oplysninger om, hvad de besøgende gør på din hjemmeside. Herunder hvor mange besøgende du har.
    Holder du et vågent øje med din hjemmeside, får du også løbende inspiration til, hvad du kan ændre
  • Tjek om hastigheden på din hjemmeside falder. Det kan du gøre her: https://tools.pingdom.com/

  • Få en fast vedligeholdelsesaftale med en webudvikler, der sørger for at opdatere dine plugins

Suppler din hjemmeside, når den er færdig

Skriv løbende flere SEO-tekster og søgemaskineoptimerede blogindlæg, så du fremover får lettere og lettere ved at tiltrække læsere fra Google

Hjemmesiden er din base og den vigtigste del af din markedsføring. Så den skal være i orden, før du begynder at invitere mennesker ind på den. Når den er klar til mange besøgende, er næste opgave kontinuerligt gøre købsprocessen lettere og få de besøgende komme tilbage:

Derfor:

  • Skal du have en webshop eller købs- eller kontaktformularer, så de besøgende bedre kan handle eller komme i kontakt med dig?
  • Sørg for at have en freebie, som de besøgende kan få, ved at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det her råd er der ikke noget nyt i. Grunden til, at jeg nævner det, er, at du skal vente med at arbejde med din freebie, til du har en gennemarbejdet hjemmeside. Når du ikke længere fokuserer på opbygning af hjemmesiden, har du mange flere ressourcer til at lave en god freebie – og efterfølgende skrive gode nyhedsbreve – end du har, mens du laver hjemmesiden samtidig
  • Del dine blogindlæg på sociale medier. Når du nu har en opdateret hjemmeside, laver den resten af arbejdet for dig
  • Overvej onlineannoncering

 

Og husk:
Én ting ad gangen er en god strategi – også i markedsføring.

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER