Serverer du te, når gæsten beder om kaffe?

Sikkert ikke.

Men noget tilsvarende sker desværre tit, når virksomheder ikke er bevidste om, hvor på kunderejsen deres kunde er. Selvfølgelig med den forskel, at en potentiel kunde ikke nødvendigvis sætter ord på sit behov.
Måske kender han det ikke engang selv.

Når du arbejder med SEO, er det meget let at afkode, om kunden vil have te eller kaffe, so to speak, og ramme ham, præcis der hvor han er. Modsat når du møder kunder gennem andre markedsføringskanaler. Det kommer jeg til lige om lidt.

Samtidig honorerer Google ligefrem din evne til at matche kundens søgning og intentionen bag, så jo mere præcist du svarer på læserens spørgsmål, jo bedre placering opnår du. Dette er en af flere grunde til, at jeg kontinuerligt anbefaler SEO-tekster.

For med SEO kan du møde dine nye kunder på Google og motivere dem til at blive kunder – gennem én og samme tekst.

Kunden skriver sit ønske i søgefeltet

Tit kan du læse kundens intention og vidensniveau ud fra det søgeord, han bruger, når han googler.

Eksempelvis er der stor forskel på de her tre søgninger:

  1. Hvad er seo? (Ved ingenting)
  2. Hvad er en SEO-tekst? (Ved, at en del af SEO er at skrive en SEO-tekst)
  3. Hvad koster SEO? (Er ved at undersøge, hvad SEO koster, formentlig m.h.p. at uddelegere opgaven)

 

Derfor er det let for dig at skrive forskellige SEO-tekster, der giver læseren det svar, han har brug for. Imidlertid er det vigtigt, at du lægger en grundig SEO-strategi, før du begynder at skrive.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER