”Min hjemmeside skal jo ikke sælge”

“Den skal bare få kunderne til at ringe eller booke et møde. Så sælger jeg på mødet.”

En misforståelse, jeg hører alt for tit.

Tit supplereret med:

”Derfor skal mine tekster ikke være særligt lange.”
”Derfor kan jeg godt skrive teksterne selv.”
”Jeg sælger primært på anbefalinger. Så kunderne skal kun ind på hjemmesiden for at finde mit telefonnummer.”

Med andre ord:
Mange tror, de har brug for en visitkorthjemmeside, hvor de kort præsenterer sig selv. Herefter kan potentielle kunder ringe. Eller lade være.

Også kaldet en ”køb-eller-skrid-hjemmeside”.

Den skræmmende sandhed er, at langt de færreste køber.

Selv de besøgende, der besøger din hjemmeside, efter de har fået dig anbefalet, har brug for mere end dit telefonnummer.

De har brug for at blive bekræftet i, at du er det allerbedste valg. For uanset hvor mange roser, de har hørt om dig, har de sikkert også fået nogle af dine konkurrenter anbefalet.

Det kan også være, at de ikke nødvendigvis skal købe noget på det tidspunkt, de besøger din hjemmeside, men bare undersøger mulighederne.

Derfor er det vigtigt, at du sørger for at holde kontakten med læserne, så du uddanner dem til at blive kunder.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk