Du kan også tjene penge på nyhedsbreve

Ærgrer du dig også gul og blå, hver gang folk som mig skriver om nyhedsbreve?

Fordi du godt kan se, at det er en hammereffektiv måde at markedsføre din virksomhed på?

  • Billigt
  • Målrettet
  • Strategisk

 

Og du ærgrer dig, netop fordi du ved, at alle de fordele vil du aldrig få.

Fordi der er en – og kun eeeen – enkelt grund, der gør, at lige præcis for dig, ja, så går alle de her mange fordele alligevel tabt.

Fordi nyhedsbreve ikke virker i din branche.

Skrevet uden spørgsmålstegn.

Men bare som fakta.

De sørgelige kendsgerninger.

Og hvis det er sådan, du har det, kan jeg da godt forstå, at du bliver rigtig irriteret, når jeg fortæller om alt det, du kunne opnå med nyhedsbreve.

Hvis du altså var i en anden branche.

Derfor ved jeg, at du bliver vildt glad lige om lidt.

For nu fortæller jeg dig, at det der med brancher, det har slet ikke nogen betydning for nyhedsbreve.

Blogbanner nyhedsbrev

Nyhedsbreve virker i alle brancher

I alle brancher er der mennesker, der træffer beslutninger. Og du kan hjælpe dem med at træffe de beslutninger i din favør, hver gang du skriver nyhedsbreve til dem.

Ja, også i din.

Lad mig tage nogle eksempler:

1. ”Vi handler jo med virksomheder.”
Se, det er jo et forbehold, som enormt mange kan dække sig ind under. Og derfor mister du og mange af mine andre læsere bunkevis af penge. Fordi I tror på det. Men mange virksomheder handler jo netop med virksomheder. Og sælger til virksomheder gennem deres nyhedsbreve.
Undertegnede inklusive.

Du repræsenterer sikkert også selv en virksomhed. Og uanset om den virksomhed har mange, få eller slet ingen ansatte, repræsenterer du jo stadig en virksomhed.
Og ingen af os er virksomheder, der handler med virksomheder. Vi er mennesker, der handler med mennesker.

2. ”Det, vi laver, er jo meget alvorligt. Derfor kan vi jo ikke sende nyhedsbreve ud i den toneart, som du gør.”
Det kan du sagtens have ret i. Når jeg kan tillade mig at skrive sange, sjove film og anden fikumdik ind i mine nyhedsbreve, er det jo, fordi mit budskab og min ydelse kan bære det.

Men derfor kan du da sagtens skrive nogle gode og vedkommende nyhedsbreve, selv om du skriver om et alvorligt emne. Faktisk især. Folk, der overvejer at få hjælp til tunge og alvorlige problemer, skal tage tilløb mange gange for at kontakte nogen, der kan hjælpe dem.

Og når de får et nyhedsbrev, hvor de kan mærke, at du er sympatisk, kender deres problemer godt og er dedikeret til at hjælpe dem, er det noget lettere at ringe til dig første gang.

3. ”Vores kunder har kun brug for vores hjælp en gang, og så går der heldigvis længe, før de har brug for os igen. Derfor vil de ikke have nyhedsbreve fra os.”
I den her kategori har vi eksempelvis bedemænd. Og ja, det er ikke sikkert, at nyhedsbrevet skal målrettes den, der snart får brug for kiste m.m.

Men så kan du jo tænke lidt rundt om målgruppen. Hvem står tit tæt på dem, der (akut) får brug for hjælp i forbindelse med begravelser? Det gør en række faggrupper: Læger, sygeplejersker, plejehjemspersonale, præster. Og hvis du eksempelvis skriver et nyhedsbrev om at tale om døden eller være tæt på døende eller lignende, så har du målgruppen.

Og så er du automatisk i baghovedet på dem, hver (eneste) gang de står med en gruppe pårørende, der har brug for en bedemand. Eventuelt i en by, hvor de ikke kender nogen.

Det kunne også være andre faggrupper, der kommer tæt på en målgruppe, som skal købe noget.

(Bortset fra det er jeg sikker på, at mange syge eller ældre eller andre, der bare godt kan lide at være velforberedte, gerne vil planlægge deres egen begravelse. Og hvorfor så ikke få et nyhedsbrev fra dig, mens de laver deres research og overvejer den sidste rejse).

Jo sværere din branche er, jo flere fordele har du

Tit tror nogen, at folk som mig har meeeeeget lettere ved at få succes med nyhedsbreve.

”Du kan jo skrive, Majbritt.”
”Det er da meget mere oplagt i din branche.”

Men!

Ved du hvad?

Du kan godt regne med, at mine konkurrenter også kan skrive nyhedsbreve. Og lave alt muligt andet online også.

Selvfølgelig.

Fra tid til anden booker jeg selv en tid hos dem, så jeg også kan blive bedre. Og derfor er ”vi, der er i de mere oplagte brancher for nyhedsbreve” i en kæmpe konkurrence.

Og det er du ikke.

Hvis du er overbevist om, at nyhedsbreve ikke lige dur i din boldgade, ja, så tænker konkurrenterne sikkert præcis det samme.

Hvilket vil sige: At du kan få hele markedet for dig selv. Hvis du altså vil være den første, der begynder at skrive nyhedsbreve.

(Får lige en rar tanke om, hvordan min egen verden – og bankbog – ville se ud, hvis ingen af mine konkurrenter skrev nyhedsbreve).

Jeg ser kun én undtagelse, hvor nyhedsbreve ikke er vildt oplagte. Og det er, hvis din målgruppe er så snæver, at du lige så godt kan holde kaffemøder med alle i stedet for at skrive nyhedsbreve til dem.

Og hvis målgruppen altså er så interesseret i at drikke kaffe med dig, at de gerne vil have, at du kommer forbi mindst hver eller hver anden måned.

(Lur mig, jeg har mødt meget få i den her kategori).

For det kræver som bekendt noget mere end én kontakt at give folk lyst til at købe noget. Og derfor bliver det i længden noget bekosteligt med kaffemøder.

Også selv om din målgruppe er lille.

Vil du lære at skrive gode nyhedsbreve nu?

Så book mig til individuel rådgivning, hvor vi sammen lægger en strategi for dine nyhedsbreve.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk