Tiltræk flere læsere til nyhedsbrevet sådan

Sejren er nu i hus! Jeg har rundet de magiske 5.000 læsere på mit nyhedsbrev.

Det tog fire år, og nu skal du høre, hvordan jeg har gjort, for det kan du også gøre.

Vejen til mange læsere kan opdeles i flere faser, og nogle af opgaverne kan du godt vente med, så opgaven ikke bliver så overvældende.

Trin 1 – Godt i gang med nyhedsbreve

Helt indledningsvis er der nogle basale ting, der skal være i orden.

Du skal have en tilmeldingsformular på din hjemmeside, så det er let for læserne at tilmelde sig.

Fortæl hvad du vil give dem i nyhedsbrevet og giv gerne nye læsere en lille gave, når de tilmelder sig.

Vi er mange, der har gode erfaringer med at forære e-bøger væk til nye læsere. Hvis du ikke har tid til at lave en god e-bog lige nu, kan du eventuelt lave en guide med ”10 lette trin til …” i første omgang og så lave en e-bog, næste gang du har lidt tid i kalenderen.

Sørg for at denne tilmeldingsboks er på alle dine undersider og ikke kun på forsiden.

Opret også en særlig landingsside til dit nyhedsbrev. Den kan du og dit netværk let linke til på de sociale medier og andre steder.

Hvis I i stedet linker ind på forsiden eller en anden side, er der en masse andre oplysninger, der kan forstyrre din læser.

Henvis til dit nyhedsbrev

  • på dit visitkort
  • i autosignaturen i din mail
  • på de sociale medier

 

Når du først har etableret basen for dit nyhedsbrev, kan du fokusere på andre opgaver i en periode, for hvis du har gjort dit forarbejde godt, vil du nu løbende få nye tilmeldinger til nyhedsbrevet.

Trin 2 – Skab opmærksomhed om dig selv (og dit nyhedsbrev)

Jo mere folk lægger mærke til dig, jo større er chancen for, at de besøger din hjemmeside og får lyst til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Det kan du gøre ved at

  • skrive bøger
  • optræde i medierne
  • gå til netværksmøder
  • holde gratis arrangementer

 

Hvis du gerne vil have mange læsere på dit nyhedsbrev i en fart, kan du arbejde lidt aggressivt på det i en periode.

Eksempelvis ved at ringe til den målgruppe, du gerne vil i kontakt med.

Enten kan du ringe decideret kanvassalg, hvor du ringer ud for at sælge og samtidig tilbyder dit nyhedsbrev.

Eller ved kun at ringe for at høre, om folk vil på dit nyhedsbrev, der giver dem … (Husk altid at nævne udbyttet af dit nyhedsbrev).

Hvis du ikke selv har lyst til at ringe ud, kan du hyre et telemarketingsfirma til at gøre det. Og husk, at du ikke må ringe til virksomheder, der er reklamebeskyttede, eller privatpersoner.

Husk også at pleje din hjemmeside og skrive blogindlæg hyppigt. Jo mere attraktivt indhold, du har på din hjemmeside, jo mere trafik får du, og jo flere fristes til også at tilmelde sig dit nyhedsbrev, når de alligevel er derinde.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

2 Kommentarer

  1. Interessant oplæg – husk at der er mange online tjenester og programmer der kan hjælpe ved udsendelse af nyhedsbreve i større mængder. Vi har hjulpet flere af vores kunder med implementering af disse.

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER