Usikker på, om nyhedsbreve også er for dig?
Jeg taler rigtig tit med kunder/kursister/netværk, som (indrømmet!) godt kan se, at nyhedsbreve er en god forretning for mig og en række andre.
Men som alligevel er usikre på, om det også vil være en fordel for dem.
Har sågar hørt folk omtale “prisen for et nyhedsbrev” som en reel forhindring.
Lad os lige kigge på, hvad nyhedsbreve koster:
Alt efter hvilket nyhedsbrevssystem du bruger, kan du sende det ud helt gratis eller for nogle få hundrede kroner om måneden. Og hvis du har noget teknisk og grafisk snilde, kan du også selv sætte det op.
Konklusion = Nyhedsbreve behøver ikke koste mere end din tid
Med hvor mange andre markedsføringskanaler kan du sige det samme?
Selv hvis du primært sælger i dit netværk, løber dine netværksaktiviteter og møder i brancheforeningen også op økonomisk.
De fleste netværk koster penge at deltage i. Og selv hvis selve netværket er gratis, skal du stadig derhen, og du kan ikke køre særlig langt i en bil for det, jeg betaler for at sende mit nyhedsbrev ud gennem Ubivox.
Jeg taler også med kunder og kursister, der har svært ved at overskue at bruge så meget tid på nyhedsbreve.
Jeg bruger typisk mellem ½ og en hel arbejdsdag sammenlagt, hver gang jeg skriver et nyhedsbrev.
Og tiden er da bestemt også en faktor. Kunne nok godt spare lidt tid her, men nu er det at skrive godt jo i sig selv en varedemonstration for det, jeg sælger + at jeg hygger mig helt vildt med at skrive nyhedsbreve.
For tiden er ikke gratis, selv om nogen tror det.
Spørgsmålet er, om du kan bruge din tid bedre på at opnå de samme resultater.
Jeg mener nej.
Hvad kunne vi ellers bruge vores tid på?
Eksempelvis
- 1-3 kunde- eller netværksmøder
- læse en fagbog – alt efter indhold
- tage på kursus
- ringe kold kanvas til cirka 80 (hvoraf mange af opkaldene skulle gentages dagen efter og måske dagen efter igen)
Du kunne også
- bogføre alle dine bilag for et kvartal (få en bogholder)
- mødes med din erfagruppe
- holde nogle andre møder
- sortere alle dine mails og rydde op i dine mapper
- læse de nyhedsbreve, andre har sendt til dig
Der er mange andre ting, du også kunne lave.
Spørgsmålet er, hvad der giver de bedste resultater.
Flere af de aktiviteter, jeg har nævnt, er aktiviteter, hvor du bruger din tid på et enkelt eller ganske få mennesker ad gangen. Eller hvor du sætter dig ind i (endnu) mere viden, end du allerede har i dit hoved.
Hvis vi nu skal skære dit tidsforbrug allermest ind til kernen: Hvor får du så det største udbytte af din tid?
Da jeg havde skrevet nyhedsbreve i et år, havde jeg 1600 læsere. Det kan du også få, hvis du gør det jeg siger (måske mindre, hvis din målgruppe er meget snæver). Herefter holdt jeg selvfølgelig op med at fundere over, om det kunne svare sig.
Tænk, at jeg med maks. en dags arbejde kunne komme frem i hukommelsen hos 1600 potentielle kunder og ambassadører.
Og efter du har skrevet nyhedsbreve i et stykke tid (der varierer alt efter branche), vil du derfor også opleve, at nyhedsbrevene kommer til at spare dig for tid. Fordi du netop kan spare nogle af de andre opgaver eller aktiviteter væk.
Tænk på det, næste gang du står og fryser, mens du skraber is af din bil.
Eller når du igen kalder din mor ind for at passe dit syge barn, fordi du også den dag har et vildt vigtigt møde ude i byen.
Hvis du skifter nogle af møderne ud med nyhedsbreve, kan du passe sygt barn og skrive nyhedsbreve samtidig og slippe for at skrabe is af bilen.
Vil du også i gang med nyhedsbreve?
Eller have mere ud af dem, du allerede skriver?
Så er dette individuelle rådgivningsforløb sikkert noget for dig. Du kan også ringe til mig på 27 12 11 14 og få et kvarters gratis rådgivning.