Derfor er Kundemagneternes metode så effektiv

Har du nogle gange lidt svært ved at vælge mellem alle de muligheder, du har indenfor markedsføring, og prioritere mellem de råd, du hører?

Eksempelvis:

  • Du skal være på
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Instagram
  • Du skal pleje og udvide dit netværk
  • Det er vigtigt, at du fremstår topprofessionel hele tiden
  • Det er vigtigt at være meget personlig, så kunderne virkelig kan mærke dig
  • Alle dine billeder SKAL være professionelle. Og hvordan harmonerer det med, at du også gerne vil vise hverdagsbilleder fra kontoret – sådan som du ser, at mange andre gør på facebook?
  • Brug et slideshow eller en beregner på din hjemmeside
  • Kunder har brug for mange gentagelser for at købe
  • Det er vigtigt, at kunderne kan læse ALT om dit produkt
  • Fat dig i korthed. Der er ingen, der vil læse så meget
  • Fokuser på udbyttet

 

Du har sikkert hørt alle rådene og mange flere til. Og hver for sig er der ikke noget i vejen med dem.

Men de taler til hver deres målgruppe.

Det har to væsentlige konsekvenser, hvis du bruger dem alle:

1. Din markedsføring går i mange forskellige retninger og bliver nemt rodet. Derfor kan ingen kundetyper mærke, at du taler 100 % til dem, hvilket du heller ikke gør

2. Du risikerer nemt, at nogle af tiltagene ligefrem modarbejder hinanden

Samtidig er det nærmest umuligt for dig selv at nå at føre alle ideerne ud i livet.

Når jeg er så glad for at arbejde efter Kundemagneternes emotionelle kundetyper, skyldes det, at jeg her får inddelt alle de gode råd om markedsføring, jeg har hørt gennem årene, i fire forskellige skabeloner. En skabelon til hver kundetype.

Og når jeg først har valgt, hvilken kundetype jeg vil ramme, ved jeg også, hvilken markedsføringsskabelon jeg skal bruge.

Når jeg markedsfører min egen virksomhed, kommunikerer jeg altid til den samme målgruppe, men når jeg skriver for mine kunder, skriver jeg til de andre kundetyper, alt efter hvilken målgruppe de har valgt. Markedsføringen rammer bedre, og mine kunder får nemt ved at kopiere den specifikke skrivestil, der passer til målgruppen, fordi de kan se et klart mønster i måden, jeg skriver på.

Med en af kundetyperne ved jeg eksempelvis, at de

  • gerne vil have styr på alle mulige detaljer, før de køber et produkt
  • sætter pris på, at markedsføringen er rolig og traditionel
  • vil se helt konkret, hvad de får, og derfor skal billeder af indehaveren ikke have den store tur i photoshop

 

En anden type sætter pris på, at såvel firma som produkt og markedsføring indeholder en masse, de ikke har prøvet før. En tredje har brug for at mærke mennesket bag for at købe, mens en fjerde køber, når de har set klare tal dokumentere effekten.

Vil du vide, hvilken type du selv er, kan du tage testen her.

Blogbanner kundetyper
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk