Effektiviser dit markedsføringsarbejde med de her systemer
Det rette værktøj er altid et must, når du vil have hurtige resultater. Derfor har jeg samlet denne oversigt over de systemer, jeg selv bruger – primært når jeg arbejder med min markedsføring og øvrige kundekontakt (som jo også er markedsføring, selv om mange ikke er bevidste om det).
Markedsføring
WordPress: Systemet, som min hjemmeside er lavet i.
Woocommerce: Pluginn til min webshop
E-conomic: Fakturasystem, der snakker sammen med webshoppen.
Google Analytics 4: Her holder jeg øje med, hvad der sker på min hjemmeside: Hvor mange besøger de bestemte sider, hvilken side lander de på først? Hvor klikker de hen? Og på hvilken side forlader de siden igen m.m.m.
SE Ranking: System, hvor jeg kan se hvor godt mine kunders og min hjemmeside klarer sig på Google. Her kan jeg holde øje med alle de specifikke søgeord, og jeg kan både se præcis hvilken placering hjemmesiden har og hvilken underside, Google finder på søgeordet.
Her kan jeg også se, hvor mange der googler de forskellige søgeord.
Sleeknote: Pop op, der får de besøgende på min hjemmeside til at tilmelde sig mit nyhedsbrev. En af fordelene ved Sleeknote er, at det er muligt at have forskellige pop ops på hjemmesidens forskellige undersider.
Active Campaign: Det system, jeg sender nyhedsbreve ud igennem.
Pixabay: Her finder jeg stockfotos til blogindlæg m.m.
Kundekontakt
EFFIHUB: Kundeportal, hvor jeg opretter alle mine klippekort, så både kunderne og jeg kan holde øje med forbruget. Her kan kunderne blandt andet se, hvor mange klip de har tilbage, og hvad deres klip er blevet brugt på.
Onlinebooq: Onlinekalender, så mine kunder selv kan booke deres tider. Giver dem fleksibilitet og gør, at jeg kan arbejde uforstyrret. Samtidig er alle parter sikre på, at flere kunder ikke kan booke samme tid ved en fejl. Easyme er også en mulighed.
Øvrige
1Password: Her har jeg samlet alle mine koder. Når jeg skal bruge en ny kode, opretter 1Password en kode til mig, som er umulig at huske i hovedet. Derfor er alle mine koder unikke. Jeg skal kun huske koden til 1Password.
Todoist: Her holder jeg øje med mine opgaver. Overvejer at supplere med Trello fremover.
…
NB: Jeg får ikke henvisningsfee fra nogen af de virksomheder, jeg nævner.
Hej Majbritt
Det var interessant at se, hvilke værktøjer du bruger. Jeg blev overrasket over, at du ikke anvender StorBase til din søgeordsplanlægning. Kan Google-værktøjerne gøre det alene?
Bh Rikke
Velbekomme, Rikke. Godt spørgsmål. Hvilke funktioner fra Storybase savner du i Søgeordplanlægning? Selv foretrækker jeg det, fordi SPL foreslår relaterede søgeord til det ord, jeg skriver.
Det ved jeg faktisk ikke, Majbritt, for jeg bruger kun StoryBase. Men jeg kan især godt lide at få en liste over relaterede spørgsmål, der bliver stillet i Google. Det er meget værdifulgt, efter min mening. Man får også en liste over relaterede søgeord i StoryBase.
Får du ord, der minder om ordet i Storybase? Altså ord som ikke indeholder søgeordet?
Ja det mener jeg. Nu er mit abonnement liiige udløbet – tegner først igen, næste gang, jeg skal lave en analyse, så jeg kan ikke tjekke.
Der er et tool i systemet, der kan analysere en artikel og komme med forslag til relaterede ord, som man kan stoppe ind. Det er helt fantastisk! De ord kommer fra Google-søgninger, der har givet artiklen impressions.
Det smarte med Trello er at du kan lave boards som du kan dele med dine kunder. SÅ når I arbejder på et projekt kan I begge følge status på alle opgaverne, uanset hvem der skal lave dem – og uanset hvornår man har brug for at blive opdateret 🙂
Ja, det virker bestemt også smart Sarah, og jeg har hørt meget godt om systemet allerede.
Det var en god lille liste af gode systemer. Pixabay og lignende, så som unsplash og pexels er gode steder at finde billeder. Så hvis man mangler billeder er alle tre et godt udgangspunkt at kigge.
Tak for at supplere med de to billedsider.