Find hullet i konkurrenternes SEO-indsats NU

Når jeg skriver SEO-tekster for mine kunder, begynder jeg næsten altid med at skrive tekster om det, de gerne vil sælge. Enten navnet på produkterne eller titler som ”IT-konsulent”, ”revisor”, ”grafiker” eller lignende. For kunderne fokuserer selvfølgelig primært på kunder, der er tæt på at købe.

Ofte har vi også en supplerende liste med søgeord, der egner sig bedre til blogindlæg.

Det kan være

Sammenlign forsikring (1.600)
Madopskrift (6.600)
Indberet moms (190)

Tallet i parentes viser, hvor mange der søger på ordet i løbet af en måned.

Af flere grunde når vi ikke altid til de søgeord. Samtidig lægger de fleste virksomheder størstedelen af deres linkbuilding-indsats ifm. salgssiderne frem for ifm. blogindlæggene.

Derfor er konkurrencen på blog-egnede søgeord tit lavere end på søgeord, der er egnede til salgstekster.

Og derfor har du meget lettere ved at opnå de attraktive placeringer med blogindlæg frem for med salgstekster.

Udover at konkurrencen er lavere på blogindlæg, er der også tit flere, der googler diverse spørgsmål og ord relateret til et emne – frem for konkrete ydelser eller produkter.

Så når du gerne vil se hurtige resultater af dit SEO-arbejde, skal du blogge.

Her kan du læse mere om SEO-blogs.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER