Kan du på stående fod svare på de her spørgsmål:
Hvor godt performer SEO-teksterne?
Hvor mange har læst den nye autoresponder, og hvad er åbnings- og klikraten?
Er der sket en ændring i, hvor nye kunder kommer fra, eller hvilke forbehold de har?
Virker annoncerne lige så godt, som de plejer?
Der er en stor risiko for, at du ikke kan svare. Med det resultat at du ikke opdager, hvis du skal ændre noget. Og at du heller ikke arbejder videre med det, der allerede virker supergodt.
Især det sidste er ærgerligt, for det er den hurtigste vej til gode resultater.
(I den kategori kan jeg dele den her opgave fra min egen to-do-liste: Optimer de mest besøgte undersider på hjemmesiden. Simpelt og effektivt.)
Ofte er det mere profitabelt at undersøge, hvordan de eksisterende projekter performer, end at sætte nye i gang. Eksempelvis:
Lavere placeringer på Google:
- Er der tekniske problemer?
- Skal vi styrke med linkbuilding? Eksternt? Internt?
- Skal vi forlænge de eksisterende SEO-tekster?
- Skal vi skrive flere SEO-tekster?
Mindre efterspørgsel på salgsmøder:
(Kræver tit gennemgang af hele kunderejsen)
- Lavere besøgstal på hjemmesiden? Hvorfor? (Tilbage til punkt SEO, lavere klikrate på nyhedsbreve eller noget helt tredje?)
- Konsekvens af at være mindre aktiv på sociale medier eller til netværksmøder?
- Virker kontaktformularen eller linket til kalenderen? (Jep. Nogle får en slem overraskelse her)
Sværere ved at sælge et ellers populært produkt:
- Er der sket ændringer i branchen? Hos konkurrenterne? Hos målgruppen?
- Skal produktet justeres? Bemærk: Jeg skriver ikke: Sæt prisen ned! Der er andre veje
- Hvordan plejer du at sælge produktet? Er der sket ændringer her?
- Bruger du tilfredse kunder godt nok i din markedsføring?
Du finder guld i svaret
For svaret løser ikke kun det konkrete problem, men giver dig også en masse guld at arbejde videre med.
Vil du drøfte et af punkterne med mig, er du velkommen til at ringe 27 12 11 14 eller booke en tid i min kalender.
(Første samtale er uden beregning).