Bruger du for meget tid på salg?
Især hvis du driver din virksomhed alene, som jeg jo også gør, skal vi være inde over samtlige af virksomhedens kanaler udadtil, hvad enten vi snakker sociale medier, nyhedsbreve, hjemmeside, netværk eller samarbejdspartnere, eller hvad ved jeg. Der går hurtigt meget tid.
Den gode nyhed er, at hvis du sørger for, at disse kanaler bakker op om hinanden, kan de fremover passe sig selv, uden at du behøver være inde over hele tiden.
Så du kan nøjes med at tænde op og så “røre lidt i gryden” en gang imellem. Det, du laver, skal bare være godt.
For når det, du laver, er rigtig godt, er det lettere for andre at henvise til dig.
Derfor: Vær ikke mere ambitiøs med din hjemmeside, end at du kan nå at gøre dig umage med alle undersiderne og holde dem ved lige.
Sørg for at have et nyhedsbrev, så du kan holde kontakten med dine professionelle kontakter. Og mød dem også gerne, der hvor de er på de sociale medier.
Og når din basale markedsføring er i orden, er det meget lettere for alle andre at sige dit navn videre. Og pludselig får du meget mere ud af ALT det, du laver.
Guld tiltrækker guld
Du skal ikke underkende, at selv om du har en god konkakt til dine netværkskontakter, så betyder det stadig rigtig meget for dem, hvordan du fremstår i din markedsføring.
Selv hvis dit netværk er lidt ligeglade med din fremtoning, fordi de ved, du er dygtig, er det meget nemmere for dem at sælge dig videre i deres netværk, hvis din markedsføring også stråler af, at du er professionel.
Og når dine netværkskontakter giver dit navn videre, har du større chance for at lukke salget, hvis den nye kontakt bliver ført det sidste stykke hen til dit kasseapparat via din fine markedsføring.
Så hvis markedsføringen ikke er i orden, får du ikke det optimale ud af dit netværk. Og det er jo ærgerligt, da professionel netværkspleje tager meget tid.
Hvis du indgår i strategiske samarbejder, kan du løfte hele dit arbejde til uanede højder.
Og du kommer sjældent i kontakt med de store samarbejdspartnere, hvis din basale markedsføring ikke er i orden.
Hvis du først kommer under vingerne på de store og attraktive samarbejdspartnere, giver det automatisk mere trafik til din hjemmeside.
Og så begynder det hele at spille, for når andre anbefaler os, virker det meget stærkere, end når vi markedsfører os selv.