Kom i medierne sådan!

For noget tid siden var jeg hovedkilde i en artikel i Børsen.

Historien var helt kort:
En virksomhed havde lavet en portal med 750.000 virksomheder, hvor kunderne kunne bedømme os og skrive til os. Eller de troede, de skrev til os. De fleste mails kom ikke frem.
Jeg og en række selvstændige fra mit netværk bad om at blive slettet. Uden held. Og da politiet ikke ville gå ind i sagen, kontaktede jeg Børsen.

Det resulterede i en hel side. Almindelig listepris for en sides annonce i Børsen er 92.527,50 + moms. Billedet af mig var øverst på siden og fyldte cirka 10-15 cm, og hele fem gange nævnte journalisten, at jeg var selvstændig kommunikationsrådgiver.

Dertil kommer, at studieværterne i TV2NEWS også omtalte historien.
Og at mine kontakter på facebook delte historien med billedet af mig adskillige gange. Fordi det hele startede på facebook. Og fordi de også ville ud af den portal.

Få tre pointer, så du kan gøre det samme:

  1. Gå ikke kun i medierne med de historier, der handler om dig og din egen virksomhed. Se også, om du kan være kilde i historier, der handler om andre. Alene det, at du og dit firma bliver præsenteret, er god reklame
  2. Kontakt journalisten, når historien er aktuel
  3. Tænk i historier, som andre har lyst til at dele

 

Og en tillægspointe:

Pas på med konflikter.
Når du melder andre til politiet og efterfølgende kontakter medierne, skal du vide, hvad du gør, og have din egen sti ren. Jeg anbefaler aldrig, at du går i pressen med en konflikt uden at have en erfaren kommunikationsrådgiver til at rådgive dig.

Lær mere om PR på dette videokursus
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER