Kommunikationsrådgiveren sikrer dig bedre resultater
Er en kommunikationsrådgiver en god investering for dig?
Sikkert.
For det vigtige og svære i markedsføring er ikke kun, at opgaverne udføres rigtigt. Det er mindst lige så vigtigt med en strategi for, hvilke opgaver der skal sættes i gang – og hvornår.
Her kan en ekstern kommunikationsrådgiver eller et kommunikationsbureau hurtigt tjene sig selv ind. Uanset om du driver en mindre virksomhed og løser mange af markedsføringsopgaverne selv – eller din virksomhed allerede har en markedsføringsafdeling, der har brug for friske øjne udefra.
Med en effektiv kommunikationsstrategi sikrer du, at opgaverne løses effektivt, og at du netop sætter ind der, hvor du har størst sandsynlighed for at vinde mest på din investering. Og du undgår at bruge tid og penge på opgaver, hvor du kun kan forvente en lille fortjeneste – langt ude i fremtiden. Eller hvor det slet ikke kan svare sig at sætte ind.
Når jeg rådgiver mine kunder om markedsføring, fokuserer jeg blandt andet på, hvornår de forskellige opgaver skal sættes i gang.
Dels fordi A nogle gange er en forudsætning for B.
Dels fordi nogle opgaver kan generere gevinst med det samme.
Samtidig vægter jeg din aktuelle markedsførings forcer og mangler, når jeg eksempelvis rådgiver dig om, hvorvidt du skal
- optimere din hjemmeside yderligere
- fokusere på nyhedsbreve
- gå efter omtale i medierne
- kommunikere gennem salgsbreve
Skarp på målgruppen
”En af de største fordele ved at have Majbritt som rådgiver var, at hun fik mig til at blive mere skarp på min målgruppe og kun fokusere på ledere. Det kan man nu både se på sproget og indholdet.
Samtidig bliver det tydeligere for lederne, at jeg er særlig god til netop at hjælpe dem med konflikthåndtering. Derfor giver jeg hende 5 ud af 5 stjerner.”
Lise Terp
Konfliktmægler og ledelsesrådgiver