Tjen penge på dine konkurrenter - Læs her, hvordan

Husker du dine konkurrenter?

De er ofte – også – dine bedste ambassadører. Læs her hvorfor. Og hvorfor du også kan tjene penge på konkurrenter, der laver præcis det samme som dig.

Selv henviser jeg tit til mine konkurrenter. Og hvorfor gør jeg så det?

Fordi jeg gerne vil hjælpe mine læsere med at få det bedste. Og fordi vores konkurrenter også kan være med til at løfte os, hvis vi gør det rigtigt. Derfor er det her rent win-win-win. Både for læserne og for mig – og for mine konkurrenter.

Når jeg inspirerer nogen til at gøre mere ud af hjemmesiden, kan det være, at de vælger at få mig til at løse opgaven. Men det kan også sagtens være, at de – af den ene eller anden grund – vælger at få en anden til at gøre det. Altså en af mine konkurrenter.

Og det går jo lige så tit den anden vej.

Og nogle gange er begrebet “konkurrent” meget bredt. I tilfældet med hjemmesiden, er det ikke sikkert, at folks første tanke er at få skrevet SEO-tekster. Som jeg kan hjælpe dem med.

Det kan lige så godt være, at de i stedet vil

  • få taget nogle bedre billeder til hjemmesiden
  • opgradere noget af det tekniske
  • ændre grafikken
  • investere i Google Adwords

 

Derfor kan vores konkurrenter også være nogen, der laver noget helt andet end os selv. Bare kunden tror, at vi kan indfri det samme, helt overordnede behov.
Den type konkurrenter er selvfølgelig dem, vi kan generere mest business af, fordi de henviser til os. Ligesom jeg jo også tit henviser til en tekniker eller en grafiker i kølvandet på mit arbejde. De konkurrenter, der laver stort set det samme som mig, vil jo oftest løse opgaven selv.

Dine konkurrenter markedsfører også dig

Men selv de konkurrenter, der laver præcis det samme, som vi gør, kan også sagtens gavne os.

For de promoverer vores ydelser og har den samme store interesse i at inspirere til netop vores løsning, som vi selv har. Så hver gang de skriver et blogindlæg, et nyhedsbrev eller holder et kursus om noget, vi også kan hjælpe med, kan det være, at nogle af deres følgere i stedet vælger at kontakte os.

Og hvis konkurrenterne gør det godt nok, kan det jo være, at de ligefrem får for travlt til at kunne løse alle opgaverne selv.
Så derfor er konkurrenterne vores venner.

Er du en af mine konkurrenter, så send mig gerne et link. Jeg vil rigtig gerne se, hvad du laver. Måske kan du hjælpe nogle af mine kunder.

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER