Om lidt skal du møde Rudi, der købte tekstforfatning til hjemmesiden, selv om det allerede gik godt

Dermed gjorde Rudi op med den misforståede succes, jeg møder alt for tit:

”Det går så godt. Vi har travlt. Derfor skal vi ikke ændre på vores markedsføring.”

Og hvis du har travlt med at løse de rigtige opgaver for de rigtige kunder til den rigtige pris, ja så stort tillykke herfra. For så kan det sikkert ikke være bedre. Medmindre du vil udnytte din succes og sætte prisen op.

Men dette glansbillede er sjældent virkeligheden, når virksomheder har fyldte kalendere.

Det kan i stedet være, at de løser de mere rutineprægede opgaver, de ikke kan tage den høje pris for. De opgaver, der kan gøre det svært for dem at fastholde de dygtige medarbejdere.

Eller måske er ordrebogen fyldt med de rigtige opgaver. Kunderne er bare ikke lige så engagerede og ambitiøse, som virksomhederne selv er. Og derfor opnår de ikke de resultater, de ved, de kunne levere. Måske ligefrem med utilfredse kunder til følge.

Eller måske bliver de kontaktet af de mest attraktive kunder, der gerne vil have dem til at løse de opgaver, de allerhelst vil løse. Der er bare det minus, at de ikke kan sælge opgaven til den pris, den er værd. Eller at de kommer til at acceptere nogle punkter i kontrakten, der gør, at prisen burde være højere. Måske for mange møder eller unødig transport.

Eller måske er kalenderen ikke kun fyldt med betalte opgaver, men også med tungt salgsarbejde – både i form af fysiske møder og mange telefonsamtaler.

Og hvis du kan nikke genkendende til et af de nævnte problemer, er jeg nu den kedelige budbringer, for så er den fyldte kalender ikke nogen god forretning.

Forstår godt, at det kan være fristende at blive ved med at tage opgaverne eller kunderne ind – i stedet for at takke nej til penge og samtidig bruge både tid og penge på at ændre markedsføringen.

Men det bedste tidspunkt at lave ændringerne på er, når det går godt. For nu har du overskuddet til det. Både mentalt og økonomisk.

Det var lige præcis det, Rudi gjorde.

Hans gamle tekster matchede hverken, hvordan han arbejdede eller den målgruppe, han helst ville arbejde med. Det er ændret nu.

Nu gør teksterne de rigtige kunder klar til at booke

“Mine nye tekster er skrevet, så de rigtige kunder kan se sig selv i dem. Derfor booker de tider direkte på hjemmesiden uden at skulle tale med mig først. Og det gør det jo både billigere og nemmere for mig at få en kunde. Og de booker tit flere tider helt fra starten, fordi jeg tit først har ledige tider om en måned.

Teksterne har ikke fokus på min faglighed, som de havde før, for det køber klienter jo ikke ind på.

I stedet rammer jeg dem nu på det personlige plan og fokuserer på de problemer, de kan genkende. Derfor er det lettere for dem at træffe beslutningen om at booke en tid med det samme.

Samtidig er de afklarede om deres behov og min måde at arbejde på, når jeg møder dem første gang. Og det er vigtigt for mig at have klienter, der vil arbejde med sig selv og tager ansvar for deres eget liv. Dem får jeg nu. Ikke dem, der vil ”fixes”, for det virker ikke på den lange bane alligevel. Derfor er jeg gladere for at gå på arbejde nu.

Samtidig har jeg nu 80 % flere besøgende på hjemmesiden, end jeg havde før. På under et år. Mange af dem er heldigvis behandlere, som jeg har planer om at sælge supervision til. Så det bliver ikke noget problem, at jeg har så lange ventetider.”

Tag gerne et kig på Rudis hjemmeside.

Som flittig læser  her på bloggen, vil du sikkert opdage, at Rudis tekster er skrevet helt anderledes end mine egne tekster.

Det er, fordi Rudi går efter en anden kundetype end mig.
Derfor bruger jeg formuleringer som ”mærker du dig selv og kan finde hjem”, ”forære dig selv”, ”træk vejret dybt”, ”trygge rammer”, ”omsorg”, ”et helt menneske”, ”bygger bro mellem din krop og psyke” og ”får kroppen til at pulsere og vugge indeni”.

Og som Rudis fyldte kalender afspejler, så virker ordene. For de rigtige kunder.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER