…
Modsvar til kundens indvendinger
Du skal ikke lade dig skræmme af, at kunden siger, du er for dyr. Det skal han sige.
Hvis kunden siger, at han ikke har pengene, så fokuser på, hvor hurtigt du vil kunne hjælpe ham med at spare penge – hvorefter du vil være ren fortjeneste.
Jeg har her skitseret nogle svarmuligheder, du kan overveje at bruge eller blive inspireret af, hvis kunden kommer med indvendinger:
● »Hvad er et godt råd/en stærk ryg værd for dig?«.
● »I forhold til hvad?«.
● »Bortset fra prisen, hvad tænker du ellers?«. (Dette kan få kunden til at snakke sig varm på varen igen).
● »Hvornår løber jeres nuværende aftale til?«.
● »Vil I ikke gerne vide, hvilke andre muligheder, der er på markedet?«.
● »Hvor meget tid kunne dine medarbejdere spare ved, at flere af kunderne betjente sig selv over nettet?«.
● »Hvor mange penge bliver det på årsplan?«.
● »Kunne man forestille sig, at I ville få fat i nogle af de kunder,I mister i dag, hvis I fik et bedre betalingssystem på hjemmesiden?«.
● »Hvilke kunder ville I tiltrække ved at …?«.
● »Jeg ved, at mange virksomheder har haft de samme overvejelser, men jeg kan se, at flere og flere skifter indstilling«.
● »Hvor ofte har I dette problem? Hvad koster det på årsplan?«.
● »Hvornår har du sidst fået en kunde via hjemmesiden?«.
● »Hvor meget mere tror du, I ville kunne sælge, hvis I fik et nyhedsbrev/kom øverst på Google/fik mere omtale i pressen?«.
● »Som jeg forstår dig, vil du have følgende fordele ved at …«.
● »Hvis du ville købe, hvad ville så være vigtigt for dig?«.
Og de mere vovede, som du kun skal bruge med et glimt i øjet, og hvis stemningen er til det:
● »Når de små foreninger betaler fuld pris, gør alle andre også«.
● »Klokken er ved at være 14.00, og jeg har endnu ikke tjent nogen penge i dag«.
● »Hvad koster du selv?«.
Nogle gange kan det bedste være at lade være med at sige noget!
(Uddrag af bogen Selvstændiges guide til flere penge)