Søges SEO-konsulent eller SEO-bureau til din Ikast-virksomhed?
[SEO Ikast]
Er SEO-marketing profitabelt for dig?
Hvis du sælger noget, som dine kunder ved, de har brug for, så klart ja. Uanset om kunderne også er fra Ikast eller resten af landet.
Og hvis ikke, kan SEO sagtens skaffe dig mange gode kunder alligevel. Det sidste kommer jeg tilbage til.
Med professionel SEO møder kunderne din hjemmeside på Google, når de skal bruge dig. Eksempelvis når de googler LEAN-konsulent, marketingsbureau eller advokat. Måske kombineret med Ikast, Bording eller Hammerum.
Jo højere dine SEO-tekster rangerer på Google, jo sværere er det for konkurrenterne at tage de attraktive pladser fra dig. Derfor kan du tjene penge på SEO-tekster mange år fremover, når du én gang har investeret i dem.
SEO er ikke bare en effektiv metode til at skaffe leads til din hjemmeside. I dag er Googles søgerobotter superdygtige til at vurdere kvalitetstekster, der gør læserne klogere og får dem til at klikke eller kontakte dig. Derfor kan jeg sagtens skrive dine SEO-tekster, så de både bliver fundet på Google – og sælger dig på dine USP´er samtidig. Så skal jeg alligevel skal tekstforfatte dine hjemmesidetekster, er merudgiften til at SEO minimal.
Som nævnt kan du også profitere af SEO, hvis du sælger noget, der er så specialiseret, at kunderne ikke googler efter det. Er det tilfældet, finder vi søgeord, der matcher, hvor kunderne er på deres kunderejse.
Eksempelvis ”Hvad er…?” eller ”Hvordan…?” eller spørgsmål relateret til dit speciale.
SEO-teksterne er det vigtigste, når du arbejder med SEO.
Hertil er 2 faktorer vigtige:
Men Google kan kun indeksere dine tekster i søgemaskinen, hvis de er skrevet rigtigt. Så her begynder vi altid. Har du allerede fået lavet SEO, kan jeg også rådgive dig om, hvordan du optimerer dine eksisterende SEO-tekster.
Majbritt var tjent hjem 10 gange på bare 1½ år
”Min hjemmeside har allerede solgt for 300.000 kroner til kunder, der har fundet mig på Google. Og prisen for tekst og rådgivning var 30.000 kroner.
Nu får jeg ca. en kunde om måneden via Google, og jeg har konstant kunder i min pipeline pga. hjemmesiden. Og næsten alle kunderne trækker på mig mere end en gang, så slutresultatet bliver mere end 300.000 kroner.
Teksterne viser, hvilken kvalitet jeg leverer, og at jeg har arbejdet med effektivitet i mange år. Det er også tydeligt, hvilken målgruppe jeg går efter, fordi teksterne inkluderer mine kunders ordvalg: Effektivitet, planlægning, struktur, spare tid og ambitiøs.
Nu har hjemmesiden en struktur, så det er let for kunderne at finde rundt: 1:1-forløb, kurser, bag om og referencer på hver sin underside. Samtidig kan jeg meget bedre dele relevante links og styre, at folk lander på de rette undersider. Blandt andet når jeg skriver opslag på LinkedIn.”
Michael Thygesen
Ejer og underviser, Work Efficiently
4 store, nye kunder på 3 måneder
“De første 3 måneder efter min nye hjemmeside blev lanceret, fik jeg 4 nye kunder fra den.
Flere af kunderne havde fundet min hjemmeside på Google. Måske dem alle. Og fordi teksterne er målrettet min kundetype og besvarer kundetypens spørgsmål, er de klar til at købe et betalt rådgivningsmøde med det samme.
De fleste opgaver ligger mellem 100.000 og 500.000 alene det første år. Herefter plejer kunderne at vende tilbage med opgaver løbende, så det bliver til rigtig mange penge.”
Min ekspertise som SEO-konsulent og SEO-rådgiver
Er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole og har blandt andet arbejdet på Herning Folkeblad. I 2007 stiftede jeg mit eget kommunikationsfirma, hvor jeg har specialiseret mig i onlinetekstforfatning, kundetyper, B2B-markedsføring og SEO, og jeg profiterer af min journalistuddannelse dagligt.
Dels er jeg superrutineret i at skrive, så jeg fanger og fastholder læseren. Dels er jeg vant til at sætte mig ind i nye, komplekse emner og strukturere min viden. Både efter læserens behov og det format, jeg nu skriver i, hvad enten det er en SEO-tekst eller en artikel.
I dag er jeg en af de journalister i Danmark, der har skrevet flest SEO-tekster, og jeg skriver SEO-tekster for kunder i hele landet. Blandt andet takket være mulighederne for at holde møder online.
2024 holdt jeg i øvrigt oplæg om at ramme målgruppen med SEO på SEOday, Nordens førende SEO-konference.
Skal jeg styrke dine placeringer på Google, kan vi gøre det på 2 måder:
- Jeg skriver dine tekster, så de kommer ud og tjener penge til dig i løbet af få uger
- Du lærer at skrive dine SEO-tekster selv og får feedback fra mig. Herefter kan du altid skrive flere SEO-tekster, når det passer ind i programmet
Vi kan selvfølgelig også løse hver vores del af opgaven. Du i Ikast. Jeg i København.
Har du spørgsmål til, hvordan vi kommer i gang, så ring gerne 27 12 11 14, eller send mig en mail.
Læs evt. mere om SEO Herning eller SEO Aarhus, eller se et eksempel på jysk SEO her.
Kira Paulli, Videoproducent, Pixiweb
Hele hjemmesiden blev bedre
“Jeg vidste godt, at Majbritt er effektiv og professionel. Alligevel blev jeg overrasket over, hvor hurtigt hun afleverede mine nye SEO-tekster, og at hun havde fanget så præcist, hvordan de skulle skrives. Det var mikroskopisk, hvad jeg ville have rettet.
På min gamle hjemmeside havde jeg selv skrevet teksterne, og dengang fik jeg aldrig kunder via hjemmesiden. Det gør jeg nu.
Og nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.”
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.