Kapitel 4: Bliv ekspert – Skriv en fagbog
Når du har arbejdet med dit fag i nogle år, vil du måske opleve, at mange stiller dig de samme spørgsmål. Eller varianter af det samme spørgsmål. Og at disse spørgsmål tit handler om det samme emne.
Det er et rigtig godt tegn. De er begyndt at opfatte dig som ekspert inden for det område, de spørger til.
Du kan styrke denne ekspertstatus ved at skrive en bog. Og bogen vil samtidig være en yderligere markedsføringskanal, der peger på dig.
Alexander Kjerulf, stifter af Arbejdsglæde nu ApS og en af verdens førende eksperter i arbejdsglæde, har oplevet, at firmaet for alvor fik succes, efter han udgav sin første bog, Happy Hour 9–5. Det første år fordoblede han firmaets omsætning, og bogen udkom også på dansk året efter, hvor han igen fordoblede omsætningen.
Selv begyndte jeg også for alvor at sælge rådgivning, efter jeg var begyndt at skrive bøger.
De allerfleste virksomheder har en hjemmeside, men ikke alle kan markedsføre sig med en bog. Derfor øger du din ekspertstatus ved at skrive en fagbog om det, du beskæftiger dig med. Det tiltrækker kunder at være en af de førende på området. Og jo bedre du er markedsført, des mere vil kunderne betale for din hjælp.
Desuden er en ny bog en glimrende anledning til at skabe mere fokus på dig og dit firma. Både i form af boganmeldelser og eventuelle artikler om dig som forfatter, når bogen udkommer.