Professionel tekstforfatning til Aarhusvirksomheder

[Tekstforfatter Aarhus]

Har du brug for en tekstforfatter til at markedsføre din midtjyske virksomhed?

En, der kan skrive dine B2B-markedsføringstekster, så det bliver tydeligt, at du er eksperten på dit felt?

Og skal din tekstforfatter være fra Aarhus eller have et stort kendskab til byen?

Så kan jeg sagtens være den skribent, du søger.

Måske har du brug for en erfaren tekstforfatter lige nu, fordi

  • null
    du har opnået nye kompetencer, hvilket dine eksisterende tekster ikke viser
  • null
    din aktuelle markedsføring er version 1.0, og nu vil du have den professionelle version 2.0
  • null
    du ikke kan forstå, hvorfor dine tekster ikke sælger mere i dag – og har brug for en fagpersons vurdering af, hvordan de kommer til at sælge mere

Det kan enten være, at du eller en medarbejder har skrevet teksterne, eller du har haft en anden copywriter til at skrive – og at denne ikke helt har fanget din virksomheds særkende.

Uanset om du gerne vil beholde skriveopgaven in house eller uddelegere al tekstforfatning, kan jeg være den, du søger. For dine tekster skal markedsføre dig – og tjene penge til dig, og du skal bruge din tid bedst muligt. Uanset om du vil bruge din tid på dine primære opgaver og hyre mig til at skrive alle tekster for dig, eller du vil skrive selv – og lære at skrive effektivt og målrettet, så du undgår at spilde din tid.

Siden 2007 har jeg drevet min egen tekstforfattervirksomhed med speciale i onlinemarkedsføring. På kundelisten er blandt andet Aarhusvirksomhederne GØ Studio, Alexandra Instituttet, Mellem Linjerne og Implacement.

Desuden er jeg født i Aarhus, student fra Aarhus Statsgymnasium og uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Aarhus – og har arbejdet på Århus Stiftstidende og The Voice, Aarhus. Så selv om der ikke længere står 8000 på adressen, kender jeg byen – og taler stadig aarhusiansk.

Aarhuskunderne fortæller:

“De første 3 måneder efter min nye hjemmeside blev lanceret, fik jeg 4 nye kunder fra den.”

Lone Lings, Implacement, Aarhus

Majbritt styrer samtalen med sætninger som ”Jeg hører, at I vil … Det kan I gøre sådan og sådan.” Eller ”Der er de og de spilleregler, så hvis du vil A, så skal du …”.

Hun kommer hurtigt til pointen og strukturerer samtalen effektivt. Derfor anbefaler jeg hende til alle, der vil udover rampen nu.

Marlene Nybro Thomsen, Alexandra Instituttet, Aarhus

“…meget lettere at skrive om det, jeg laver, hvilket ellers godt kan være svært for en selv. Og flere af ordene har jeg allerede en side 1-placering på.”

Mikael Johnsen, Click Film, Aarhus

Hvad indebærer tekstforfatning?

Tekstforfatning = at stille de rette spørgsmål, prioritere info og skrive en god tekst, der får læserne til at handle.

Læs evt. mere om SEO Aarhus.

Din fordel, at jeg er journalist

Min journalistuddannelse er nu suppleret med diverse kommunikationskurser og 1:1-sessioner om SEO, optimering af hjemmesider, nyhedsbreve og målgrupper.

Kombinationen af en journalistuddannelse + erfaring med markedsføring giver dig en række fordele:

  • Jeg ved, hvad jeg skal spørge dig om, for at jeg kan skrive teksterne, så dine kunder let kan se, at de netop skal vælge dig – i stedet for dine konkurrenter

  • Jeg er vant til at sætte mig ind i nye emner og formulere fagligt tungt stof, så målgruppen forstår dit budskab

  • Jeg skriver, så læserne læser dine tekster færdige – og motiveres til at købe eller kontakte dig

Og fordi jeg har erfaring med diverse typer markedsføringstekster, kan jeg rådgive dig om hvilken specifik tekst, du har brug for, for lettest at nå dit mål. Det gør jeg både, hvis du hyrer mig til at lægge en effektiv og rentabel markedsføringsplan, eller hvis du beder mig skrive en specifik tekst, som jeg ikke tror, vil give dig de ønskede resultater. For jeg vil være mine penge værd.

Har du en større opgave, der kræver at jeg kommer til Århus for at holde møder og gennemføre interviews, tager jeg gerne hjem til Århus.

Og hvis ikke, har jeg gode erfaringer med at løse små og store opgaver gennem telefonsamtaler og møder på teams.

Lone Lings_0006

Lone Lings Rumdesigner, Implacement, Aarhus

4 store nye, kunder på 3 måneder

“De første 3 måneder efter min nye hjemmeside blev lanceret, fik jeg 4 nye kunder fra den.

Flere af kunderne havde fundet min hjemmeside på Google. Måske dem alle. Og fordi teksterne er målrettet min kundetype og besvarer kundetypens spørgsmål, er de klar til at købe et betalt rådgivningsmøde med det samme. De fleste opgaver ligger mellem 100.000 og 500.000 alene det første år. Herefter plejer kunderne at vende tilbage med opgaver løbende, så det bliver til rigtig mange penge.“

Læs mere

”Før Majbritt begyndte at skrive, holdt vi en turbodag, hvor vi planlagde strukturen for hjemmesiden.

Vi gennemgik hvilke søgeord, min nye hjemmeside skulle SEO-optimeres mod, og hvilke ydelser der skulle skrives ind på den. Uden så grundig en strategi havde jeg ikke turdet investere tid og penge i hjemmesiden efterfølgende, og den grundighed har sparet mig for mange konsulentkroner og tid bagefter. Hvis vi ikke havde haft tiden til det, havde jeg formentlig også valgt nogle forkerte søgeord, som eksempelvis ”indretning”. Men med det ord skulle jeg konkurrere mod store firmaer, og samtidig ville jeg tiltrække de forkerte kunder. I stedet valgte vi de mere præcise og snævre søgeord. Så selv om færre søger på ”kontorindretning” og ”klinikindretning”, er det bedre søgeord, fordi jeg går efter erhvervslivet.

Fordi Majbritt kender min kundetype så godt, kunne hun skrive teksterne præcist. Nu rammer de ikke mig, men mine kunder, og det er jo det, de skal. Blandt andet har hun skrevet meget tydeligt, hvordan jeg løser opgaverne, og hvad kunderne skal. Og den proces gennemgår jeg nu også i telefonen, hvis der er brug for det.

Jeg har fået øjnene op for værdien af at outsource og bruge min tid der, hvor jeg tjener penge i stedet for at skrive hjemmesidetekster selv. På en god dag tror man måske at man kan selv. Men det tager jo lang tid og giver heller ikke det samme resultat.”

Hvad koster en tekstforfatter i Århus?

Jeg skriver alle tekster gennem klippekort, der giver os begge et fleksibelt samarbejde, og du kan få nogle store mængderabatter. Mine timepriser ligger fra 900 ekskl. moms. Derfor går jeg ikke under betegnelsen ”billig tekstforfatter” og sælger mig selv på kvalitet, erfaring og tilfredse kunder.

Søger du en tekstforfatter til hjemmesiden, begynder priserne ved 13.500 kroner ekskl. moms.

Ring gerne til mig på 27 12 11 14 eller send en mail. Så kommer jeg med mit bud på, hvad din tekst vil koste.

Jeg anbefaler, at jeg skriver flere beslægtede tekster på én gang, når det kan lade sig gøre. Enten alle teksterne til hjemmesiden eller en hel serie af nyhedsbreve. For på den måde skal både du og jeg ind over opgaven færrest gange – og jeg kan give dig en god pris. Her kan du forvente en leveringstid på få uger, mens jeg kan levere mindre opgaver i løbet af få dage.

Skal tekstforfatteren lære dig at skrive selv?

Måske har du slet ikke brug for en tekstforfatter til at skrive alle dine tekster. Det kan være, at du i stedet vil profitere mere af, at jeg lærer dig, hvordan du skriver udvalgte af dine tekster selv. Blandt andet kan det tit være fordelagtigt selv at skrive nyhedsbreve eller blogindlæg.

Som regel indleder vi et skriveforløb med at afklare, hvor du vil få mest ud af din indsats, og vi lægger en strategi. Herefter gennemgår vi, hvordan du skal skrive en specifik tekst, og du får min feedback undervejs, så du lærer at skrive gennem et koncentreret og fleksibelt forløb – og dine tekster kommer hurtigt ud at arbejde for dig.

Her kan du læse, hvad Aarhusvirksomhederne Click Film og Alexandra Instituttet har fået ud af sådanne individuelle tekstforfatterkurser.

Mikael

Mikael Johnsen, Videoproducent og indehaver, Click Film, Aarhus

Flere besøgende og kunder på bare 3 måneder

”Før jeg fik lavet min søgeordsanalyse, omtalte jeg tre forskellige filmtyper på samme side.

Nu har jeg tre forskellige sider: Profilfilm, reklamefilm og produktfilm. Tre forskellige tekster, der tiltrækker forskellige kunder. Jeg fokuserer på et søgeord ad gangen og besvarer de spørgsmål, der hører sammen med søgeordet.

På den måde bliver det meget lettere at skrive om det, jeg laver, hvilket ellers godt kan være svært for en selv. Og flere af ordene har jeg allerede en side 1-placering på.

SEO og nyhedsbreve har givet 30 % flere besøgende og flere kunder i løbet af tre måneder.”

Marlene red

Marlene Nybro Thomsen, Marketing and communications manager, Alexandra Instituttet, Aarhus

10 timers arbejde på en times rådgivning

“Jeg hyrede Majbritt til rådgivning om søgemaskineoptimering ift. vores nye hjemmeside, og resultatet er blevet supergodt.

Hun kommer hurtigt til pointen og strukturerer samtalen effektivt. Derfor anbefaler jeg hende til alle, der vil udover rampen nu.

Majbritt styrer samtalen med sætninger som ”Jeg hører, at I vil … Det kan I gøre sådan og sådan.” Eller ”Der er de og de spilleregler, så hvis du vil A, så skal du …”.

Hun er også god til at planlægge, hvordan vi bruger tiden rigtigt. Eksempelvis spurgte hun, om der var behov for, at vi gennemgik mine søgeord en gang til, hvilket der ikke var, og så kunne vi gå videre med næste skridt. Og vi nåede 10 timers arbejde på én time, fordi Majbritt hele tiden skar de irrelevante spørgsmål væk.

Læs mere

Jeg er så glad for, at jeg nu selv har lært at skrive SEO-tekster, der rammer vores kunder på det ønskede sted i deres kunderejse – i stedet for at hyre Majbritt til at gøre det.

For nu har jeg fået en opskrift, jeg kan skrive tekster efter fremover, og jeg kan udfordre mine kolleger, når de skriver – eller forklare dem, hvorfor vi har skrevet, som vi har, på hjemmesiden.

Eksempelvis i.f.t. hvornår en oplysning er relevant.

Hvis jeg havde været på et kursus, skulle jeg først lære og så lave øvelser. Og efter kurset kunne jeg så begynde at skrive teksterne til vores hjemmeside. Nu løste jeg mine opgaver, mens jeg lærte. Derfor var det så effektivt.

Mens Majbritt gav mig feedback på mine tekster, kom hun med input til ord og formuleringer på baggrund af, hvad jeg havde sagt. Derfor kunne jeg redigere mine egne tekster, mens vi snakkede sammen, og sad ikke med en masse lapper, jeg skulle bruge tid på at handle på bagefter. Efter samtalen arbejdede jeg videre ud fra den feedback, jeg havde fået, og så gennemgik vi den nye version af teksten.

Nu er der meget mere fokus på kundernes udbytte og hvad de faktisk kan købe af os. Eksempelvis havde jeg skrevet, at kunderne kunne booke tid til en snak. Men min målgruppe har ikke tid til ”en snak”. De skal loves noget mere konkret.

Jeg har også fået en fast værktøjskasse med ord og sætninger, der er målrettet mine kunders verden, som jeg kan bruge i mange forskellige tekster. Og de metoder jeg har lært, kan jeg også bruge fremover.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER