Søges professionel redaktør til publikationer og artikler?

Som virksomhed, organisation eller forening har I sikkert en række gode historier, I gerne vil fortælle. Historier, der vil styrke jeres omdømme og indgå i jeres markedsføring.

Med en ekstern redaktør sikrer I både det rette miks af artikler, og at de bliver skrevet i god tid, så I undgår tidspres op til deadline. Med min journalist- og redaktørbaggrund kender jeg til faserne i bladproduktion og kan hjælpe jer på flere måder:

Som redaktør kan jeg stå for hele bladet: Planlægge, interviewe, skrive artikler og koordinere med grafiker, fotograf og trykkeri. Ved at have en professionel journalist ved roret, får I et rigtig godt blad med levende artikler, uden I skal bruge energi på at holde deadlines. Det sørger jeg for.

Alternativt kan jeg sparre med jeres egen redaktør eller tovholder på bladet, så vi vælger de rette artikler fra start. Herunder hvornår den enkelte artikel vil have den bedste effekt, og hvilken kilde der vil være mest oplagt til at fortælle den. Det kan også være, vi finder ud af, at nogle af jeres budskaber formidles bedst i andre kanaler end bladet.

Har I mange interne skribenter, kan jeg undervise dem, give sparring på deres tekster eller slutredigere artiklerne. Når jeg giver feedback på tekster, bliver skribenterne ofte selvkørende på den lange bane, så I kun har udgiften i en begrænset periode.

Endeligt kan jeg skrive enkelte artikler eller skrive hele bladet.

Med en professionel redaktør fastholdes læserne

Uanset om I repræsenterer en virksomhed, en organisation eller en forening.

I artiklerne kan I fortælle om de gode resultater, I har opnået eller forklare med jeres egne ord, hvorfor eventuelle ændringer sker, eller hvorfor noget ikke gik som planlagt.

Et godt medlemsblad med relevante artikler tiltrækker og fastholder også medlemmerne i foreningen. Medlemsbladet er et flagskib for mange foreninger, og for nogle medlemmer er artiklerne i medlemsbladet den eneste kontakt, de har med foreningen. Derfor kan et godt medlemsblad med relevante artikler være grunden til, at medlemmerne enten forlænger deres medlemskab – eller lader være.

Læserne skal glæde sig til at gå om bord i bladet, fra det ligger i postkassen, til de får en ledig stund, Derfor skal alle budskaber vinkles, så de bliver relevante for læserne og er skrevet i deres sprog. Teksterne skal være præcis så lange, at læserne får svar på de spørgsmål, de må få, mens de læser, uden at de begynder at kede sig. Ikke en linje længere.

For på den måde bliver læserne ved med at glæde sig til at bladet eller årsberetningen udkommer, og publikationen bliver en investering i stedet for en udgift.

Derfor skal I bruge mig som redaktør eller journalist

Er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 2003. Har både erfaring fra aviser og blade og har særlig fokus på kommerciel kommunikation. Derfor vil jeg altid tænke ind i jeres publikation, at artiklerne er en del af jeres samlede eksterne kommunikation, og at de gode historier skal tjene et formål.

Tidligere redaktør på CøliakiNyt og Post Danmark Transporten, redaktionssekretær på Århus Stiftstidende og skrivende journalist på en række dagblade, fagblade, ugeblade og magasiner. Har desuden skrevet bogen God kommunikation i foreningen, hvor jeg netop fokuserer på artiklerne i medlemsbladet.

Brug for gode artikler? Kontakt mig i dag

Eksempler på artikler

Artikel i CøliakiNyt:
Stor overfølsomhed stopper ikke Charlotte Dyremose

Artikel i DBO-bladet:
Hovedbeklædninger, der samler kvinder

Skriv dit søgeord og tryk ENTER