Pressemeddelelser giver omtale i medier: Aviser, magasiner, ugeblade, tv, radio og online medier.

(Se eksempler på pressemeddelelser nederst på siden)

Medieomtalen

  • gør dig til eksperten på området
  • fortæller en stor målgruppe, hvad du er særlig god til
  • styrker din markedsføring
  • giver mere trafik på hjemmesiden

 

Og når du først er kommet på listen over gode kilder, er der langt større sandsynlighed for, at journalisterne også ringer til dig en anden gang. Og at du fremover får medieomtale uden at skulle skrive pressemeddelelser og ringe forgæves til journalisterne. Eller være afhængig af at få mig til at gøre det for dig.

Du slipper også for at se konkurrenterne få netop den spalteplads, du gerne vil have.

Pressemeddelelser giver kunder

PressemeddelelserMedieomtale kan give markant flere kunder, flere besøgende på hjemmesiden eller tilmeldinger til nyhedsbrevet.

Vil du have indflydelse på, hvad medierne skriver om dig og din virksomhed? Så lad mig fortælle dine gode historier  i professionelle pressemeddelelser, så journalisterne bringer dine historier.

Jeg bruger min journalistuddannelse til at skærpe din historie, så den bliver allerbedst. Jeg ved, hvordan journalisterne arbejder og definerer en god historie. Derfor skriver jeg dine pressemeddelelser på samme måde, som journalisterne  skriver deres artikler, nemlig kortfattet og bygget op efter nyhedstrekanten.

Du får selvfølgelig pressemeddelelsen at se, før jeg kontakter medierne, så vi sikrer os, at den er, som du gerne vil have den.

Tit ser jeg, at journalisterne kopierer min pressemeddelelse ordret. På den måde kommer dit præcise budskab direkte i medierne gennem min pressemeddelelse.

Kontakt mig og få hjælp til dine pressemeddelelser

Jeg afviser PR-opgaver og pressemeddelelser…

…som jeg ikke tror på.

Inden jeg tager en opgave om pressemeddelelser ind, vurderer jeg benhårdt, om jeg selv ville have lyst til at bringe historien, hvis jeg var journalist på det medie, du som kunde gerne vil omtales i. Hvis ikke, takker jeg nej. Og jeg afviser langt flere opgaver om pressemeddelelser, end jeg tager ind.

Jeg stiller også krav til dig. For ellers kan jeg ikke skaffe den ønskede medieomtale.

 

PR i mange medier

Som PR-konsulent har jeg skaffet omtale i følgende medier:

Elektroniske: TV2 NEWS, GO AFTEN DANMARK, Deadline, Aftenshovet, TV-Avisen, Smutvejen og Søndag i farver.

Fagblade: Fagbladet FOA, Socialpædagogen, Journalisten, folkeskolen.dk, fysioterapeuten.dk, jordemoderforeningen.dk, Dansk Veterinærtidsskrift og AuClock.

Blade og magasiner: Psykologi, Danske Kommuner, Dagens Puls, Ugeskrift for læger, HER & NU, Familie Journal, Billed Bladet, Se & Hør, SØNDAG og Alt for damerne.

Dagblade: Politiken, Ekstrabladet, Herning Folkeblad, Dagbladet Roskilde Tidende, Dagbladet Ringsted, Dagbladet Køge, Fyns Stiftstidende, Kristeligt Dagblad, Nyhedsavisen, Århus Stiftstidende, Fredericia Dagblad, Nordjyske Stiftstidende, MetroXpress, Vejle Amts Folkeblad, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Lemvig Folkeblad, Randers Amtsavis, Viborg Stifts Folkeblad, BT, Berlingske Tidende, JydskeVestkysten, Sjællandske Slagelse, Sjællandske Vordingborg, Midtjyllandsavis og Jyllands-Posten.

 

Hertil kommer en stribe omtaler på diverse sites samt omtale i ugeaviser.

 

Eksempler på mine pressemeddelelser (åbner i PDF)

Fokus på skønhed giver sunde elever
Gav omtale i Politiken og TV-Avisen.

Dansefitness Groove er perfekt til udviklingshæmmede
Pressemeddelelse, der blev trykt ordret i LEV-bladet og gav omtale i Herning Folkeblad, Fyens.dk, ElboBladet, Ugeavisen Skanderborg, Århus Stiftstidende, Billund Ugeavis, TvØst, Jydske Vestkysten, LokalAvisen Assens og Hjemmet.

Børnenes prik på landkortet
Pressemeddelelse for Familiehusene Greve, der gav omtale i Dagbladet Køge, Dagbladet Roskilde og Sydkysten.

Handicap ingen forhindring for at rejse
Pressemeddelelse for Handi-Travel-Info, der gav omtale i www.jp.dk, JP Explorer, Århus Stiftstidende og diverse patientforeninger og seniorfællesskaber

Ro i teenagehjemmet
Pressemeddelelse for NLP Huset, der gav fem siders omtale i Psykologi.

 

Og mit PR-svendestykke

Arrangerede Sjældne-dagen 2008, som handlede om at sætte fokus på folk med sjældne diagnoser. Skrev en stribe forskellige pressemeddelelser og fik Sjældne-dagen omtalt i 18 lokalaviser, fem landsdækkende aviser og fire landsdækkende tv-programmer.

Skal jeg også hjælpe dig med dine pressemeddelelser?

Pris på pressemeddelelser

Prisen på mine pressemeddelelser varierer efter opgavens omgang. Det vil typisk sige antallet af kilder og mængden af research.

Typisk begynder prisen ved 6.000 kroner eks. moms per pressemeddelelse.

Imidlertid har jeg god erfaring med at skrive flere versioner af den samme pressemeddelelse. Det gør, at prisen kan komme ned på ganske få tusinde kroner per pressemeddelelse, fordi jeg kan genbruge al min research og flere passager fra pressemeddelelsen.

Søger du inspiration til dine pressemeddelelser?

Så er et PR-rådgivningsforløb eller et PR-kursus sikkert noget for dig.

Skriv dit søgeord og tryk ENTER