Suppler B2B-bureauets fordele med en tekstforfatter

Et B2B-bureau kan være den perfekte markedsføringsløsning, hvis du har brug for B2B-markedsføring, der dækker en række forskellige kanaler.

For det kræver forskellige kompetencer at

  • null
    annoncere på sociale medier
  • null
    indrykke Google Ads
  • null
    facilitere firmasider på LinkedIn
  • null
    opsætte e-mailflows
  • null
    opdatere plugins på hjemmesiden
  • null
    skrive markedsføringstekster

Udover at bureauet selvfølgelig skal være knivskarpe ift. B2B-kunderejsen, som er længere og mere kompliceret end kunderejser mod forbrugere.

Samtidig er du afhængig af, at alt, der markedsfører dit firma, har din tone of voice og fremhæver netop dine vigtigste pointer. Dels for at du kan se dig selv. Dels for at kunderne kan se, hvorfor de netop skal vælge din virksomhed i stedet for en af dine konkurrenter. Især det sidste er vigtigt.

Derfor er det ofte sværere at finde den mest kompetente B2B-tekstforfatter til opgaven end at finde øvrige B2B-markedsføringskonsulenter.

Spørgsmål om B2B?

Har du spørgsmål ifm. en aktuel opgave, eller vil du gerne have et gratis råd om din markedsføring, er du velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14 eller sende en mail.

Måske har du brug for mere end et B2B-bureau?

Måske er løsningen et samarbejde mellem et B2B-bureau og en B2B-tekstforfatter, der fanger dit budskab og kan formidle det med dine ord. Eller måske har du primært brug for nogle gode tekster og en god markedsføringsstrategi – i første omgang.

For hvad skal du med dyre annoncer, hvis formålet er at få mulige kunder ind på en hjemmeside, der ikke er god nok til det, den skal:

At få interesserede til at konvertere, enten i form af at udfylde en kontaktformular, ringe, tilmelde sig nyhedsbrevet eller måske ligefrem købe?

Desværre møder jeg jævnligt virksomhedsejere, der har brugt mange penge på annoncering på et tidspunkt, hvor de ville have opnået et meget bedre resultat ved at optimere andre steder i deres markedsføring i stedet.

For B2B-marketing – og særligt strategien bag – er på mange måder sværere end markedsføring mod private. Derfor er det vigtigt, at du samarbejder med nogen, der har specialiseret sig i de avancerede B2B-kunderejser og B2B-salg.

Det kan være et B2B-bureau eller mig. Eller en kombination.

En fordel, at Majbritt ikke er teknisk

“Da jeg snakkede med Majbritt første gang, var jeg i tvivl, om hun kunne skrive teksterne for mig, fordi det, jeg laver, er så nørdet. Men jeg kunne høre på de spørgsmål, hun stillede mig, at hun forstod essensen. Nu hvor vi næsten er færdige, synes jeg, at det ser rigtig fint ud, og jeg tror ikke, at nogen kunne have gjort det bedre.

Havde jeg skrevet selv, var teksterne blevet meget mere tekniske. Og mange af mine kunder er jo ikke lige så specialiserede som jeg selv.”

Svenne Krap
Indehaver Kracon ApS,

Speciale i B2B

Siden 2007 har jeg drevet mit eget kommunikationsfirma – primært med fokus på rådgivning om markedsføring og markedsføringstekster til konsulentvirksomheder.

Derfor kan jeg både rådgive dig om den samlede kunderejse, og hvornår du med fordel kan sætte ind med tiltag så som annoncer, sociale medier, opsøgende salg, hjemmeside eller nyhedsbreve. I modsætning til hvad du måske skulle tro, anbefaler jeg ikke mine egne forcer – hjemmeside og nyhedsbreve – hvis det er smartere for dig at sætte ind et andet sted.

Dog anbefaler jeg ofte, at vi indleder med at finpudse eller opgradere hjemmesiden, fordi den er så essentiel for dit salg.

Samarbejder du også med et B2B-bureau, eller får du brug for at gøre det på et tidspunkt, kan jeg koordinere end del af opgaverne direkte med dem, så du slipper for at komme ind over.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund
Kira portræt (002)

Kira Paulli, Videoproducent, Pixiweb

Hele hjemmesiden blev bedre

“Jeg vidste godt, at Majbritt er effektiv og professionel. Alligevel blev jeg overrasket over, hvor hurtigt hun afleverede mine nye SEO-tekster, og at hun havde fanget så præcist, hvordan de skulle skrives. Det var mikroskopisk, hvad jeg ville have rettet.

På min gamle hjemmeside havde jeg selv skrevet teksterne, og dengang fik jeg aldrig kunder via hjemmesiden. Det gør jeg nu.

Og nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.

Læs mere

Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.

Jeg leverer klassiske videoer, som kunderne kan have glæde af i mange år – og ikke eksperimenterende videoer, der ”spræller”. Det afspejler teksterne nu. Derfor ved kunderne, hvad de køber og bliver tilfredse.

Det var en kæmpe lettelse, at så stor en del af det grundlæggende arbejde med hjemmesiden var lavet, og jeg fik mere tid og overskud til at justere de andre detaljer med blandt andet foto og video, så den samlede hjemmeside blev bedre.

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER