Suppler B2B-marketingbureauets fordele med en tekstforfatter

Et B2B-marketingbureau kan være den perfekte markedsføringsløsning, hvis du har brug for B2B-markedsføring, der dækker en række forskellige kanaler.

For det kræver forskellige kompetencer at

  • null
    annoncere på sociale medier
  • null
    indrykke Google Ads
  • null
    facilitere firmasider på LinkedIn
  • null
    opsætte e-mailflows
  • null
    opdatere plugins på hjemmesiden
  • null
    skrive markedsføringstekster

Udover at bureauet selvfølgelig skal være knivskarpe ift. B2B-kunderejsen, som er længere og mere kompliceret end kunderejser mod forbrugere.

Samtidig er du afhængig af, at alt, der markedsfører dit firma, har din tone of voice og fremhæver netop dine vigtigste pointer. Både for at du kan se dig selv, og for at kunderne kan se, hvorfor de netop skal vælge din virksomhed i stedet for en af dine konkurrenter. Især det sidste er vigtigt.

Derfor er det ofte sværere at finde den mest kompetente B2B-tekstforfatter til opgaven end at finde øvrige B2B-markedsføringskonsulenter.

Spørgsmål om B2B-marketing?

Har du spørgsmål ifm. en aktuel opgave, eller vil du gerne have et gratis råd om din markedsføring, er du velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14 sende en mail eller booke en gratis tid i min kalender.

Måske har du brug for mere end et B2B-marketingbureau?

Måske er løsningen et samarbejde mellem et B2B-marketingbureau og en B2B-tekstforfatter, der fanger dit budskab og kan formidle det med dine ord. Eller måske har du primært brug for nogle gode tekster og en god markedsføringsstrategi – i første omgang.

For hvad skal du med dyre annoncer, hvis formålet er at få mulige kunder ind på en hjemmeside, der ikke er god nok til det, den skal:

At få interesserede til at konvertere, enten i form af at udfylde en kontaktformular, ringe, tilmelde sig nyhedsbrevet eller måske ligefrem købe?

Desværre møder jeg jævnligt virksomhedsejere, der har brugt mange penge på annoncering på et tidspunkt, hvor de ville have opnået et meget bedre resultat ved at optimere andre steder i deres markedsføring i stedet.

For B2B-marketing – og særligt strategien bag – er på mange måder sværere end markedsføring mod private. Derfor er det vigtigt, at du samarbejder med nogen, der har specialiseret sig i de avancerede B2B-kunderejser og B2B-salg.

Det kan være et B2B-marketingbureau eller mig. Eller en kombination.

En fordel, at Majbritt ikke er teknisk

“Da jeg snakkede med Majbritt første gang, var jeg i tvivl, om hun kunne skrive teksterne for mig, fordi det, jeg laver, er så nørdet. Men jeg kunne høre på de spørgsmål, hun stillede mig, at hun forstod essensen. Nu hvor vi næsten er færdige, synes jeg, at det ser rigtig fint ud, og jeg tror ikke, at nogen kunne have gjort det bedre.

Havde jeg skrevet selv, var teksterne blevet meget mere tekniske. Og mange af mine kunder er jo ikke lige så specialiserede som jeg selv.”

Svenne Krap
Indehaver Kracon ApS,

B2B-content-marketingbureauets særlige fokuspunkter

Uanset om du vælger et B2B-content-marketingbureau eller en B2B-tekstforfatter, skal dine tekster skrives på en bestemt måde, for at kunderne tager kontakt. Det er en af mange grunde til, at jeg anbefaler, at du går all in på B2B – i stedet for både at ramme B2B og B2C.

Eftersom de fleste af mine kunder er B2B-virksomheder, har jeg stor erfaring med netop det. Og jeg rammer B2b-kunderne ved at

  • skrive erhvervsrelaterede pains ind. Herunder problemer med at rekruttere, effektivisere, sælge eller overholde diverse regler

  • skrive erhvervsrelaterede udbytter ind. Eksempelvis at de bliver en attraktiv arbejdsplads eller reducerer sygefraværet

  • bruge kundeudtalelser fra kunder, hvis virksomhed/stilling/branche tiltrækker flere kunder fra den ønskede målgruppe

  • få testimonialkunderne til at fortælle om firmaets udbytte

 

Når jeg skriver hjemmesidetekster, fokuserer jeg også på, hvordan hjemmesiden passer ind i den samlede kunderejse – og kommer også gerne med optimeringsforslag til de steps, der ligger både før og efter hjemmesiden.

Jeg fokuserer også på, at det skal være let for kunderne at tage kontakt. For B2B-virksomheder overvurderer tit, hvor meget det kræver af kunderne at ringe eller skrive. Måske skal kunderne også have mulighed for at booke en samtale i en onlinekalender. Eller måske skal den samlede markedsføring udvides, så der er flere tilbud til de ikke-købsparate kunder. Eksempelvis med blogindlæg, nyhedsbreve eller videoer.

Når du undersøger markedet, så spørg ind til, hvilken erfaring bureauet har specifikt med B2B-markdsføring. Udover hvordan vi kan ramme B2B-kunderne med ord, kan erfarne B2B-marketingsfolk også udfordre dig på selve markedsføringsstrategien og de detaljer, der har en betydning for, om du lukker salget.

Vi, der har den erfaring, ved eksempelvis, at det på nogle punkter kan svare sig for dig at vælge den dyreste løsning med det samme – fordi en B2B-kunde kan have så stor værdi, og vi kan rådgive om produktmiks, priser eller præcisering af målgruppe.

Charlotte B

Direkte og kontant – og stiller de rigtige spørgsmål

“Især for mindre virksomheder er det en gave med effektiv sparring ift. strategi og copywriting.

Majbritt er en dygtig rådgiver, der stiller de rigtige spørgsmål og mærker, hvor jeg vil hen. Hun er direkte og kontant og deler også gerne sin egen holdning og erfaring.”

Charlotte Bøggild
Indehaver og managementkonsulent, Leads2Profit

Mikael

Mikael Johnsen, videoproducer, Click Film Aps

Retning, budskab og rød tråd

“Majbritts rådgivning gjorde min kampagne meget skarpere. Hun har et ekstremt godt blik for, hvad der virker i nyhedsbreve og e-mailkampagner og rådgav også ud fra mit produkt og min position i markedet.

Hvor jeg havde troet, nyhedsbreve primært handlede om ord og skrivestil, fokuserede hun i stedet på retning, budskab og rød tråd – gennem hele kampagnen.

Derfor har jeg nu en kampagne med en pop up på hjemmesiden + 9 mails, hvor alt indholdet fører hen til den videotype, jeg vil sælge gennem kampagnen.”

Speciale i B2B

Siden 2007 har jeg drevet mit eget kommunikationsfirma – primært med fokus på rådgivning om markedsføring og markedsføringstekster til konsulentvirksomheder.

Derfor kan jeg både rådgive dig om den samlede kunderejse, og hvornår du med fordel kan sætte ind med tiltag så som annoncer, sociale medier, opsøgende salg, hjemmeside eller nyhedsbreve. I modsætning til hvad du måske skulle tro, anbefaler jeg ikke mine egne forcer – hjemmeside og nyhedsbreve – hvis det er smartere for dig at sætte ind et andet sted.

Dog anbefaler jeg ofte, at vi indleder med at finpudse eller opgradere hjemmesiden, fordi den er så essentiel for dit salg.

Samarbejder du også med et B2B-bureau, eller får du brug for at gøre det på et tidspunkt, kan jeg koordinere end del af opgaverne direkte med dem, så du slipper for at komme ind over.

Speciale i B2B

Siden 2007 har jeg drevet mit eget kommunikationsfirma – primært med fokus på rådgivning om markedsføring og markedsføringstekster til konsulentvirksomheder.

Derfor kan jeg både rådgive dig om den samlede kunderejse, og hvornår du med fordel kan sætte ind med tiltag så som annoncer, sociale medier, opsøgende salg, hjemmeside eller nyhedsbreve. I modsætning til hvad du måske skulle tro, anbefaler jeg ikke mine egne forcer – hjemmeside og nyhedsbreve – hvis det er smartere for dig at sætte ind et andet sted.

Dog anbefaler jeg ofte, at vi indleder med at finpudse eller opgradere hjemmesiden, fordi den er så essentiel for dit salg.

Samarbejder du også med et B2B-bureau, eller får du brug for at gøre det på et tidspunkt, kan jeg koordinere end del af opgaverne direkte med dem, så du slipper for at komme ind over.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund
Kira portræt (002)

Kira Paulli, Videoproducent, Pixiweb

Hele hjemmesiden blev bedre

“Jeg vidste godt, at Majbritt er effektiv og professionel. Alligevel blev jeg overrasket over, hvor hurtigt hun afleverede mine nye SEO-tekster, og at hun havde fanget så præcist, hvordan de skulle skrives. Det var mikroskopisk, hvad jeg ville have rettet.

På min gamle hjemmeside havde jeg selv skrevet teksterne, og dengang fik jeg aldrig kunder via hjemmesiden. Det gør jeg nu.

Og nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.

Læs mere

Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.

Jeg leverer klassiske videoer, som kunderne kan have glæde af i mange år – og ikke eksperimenterende videoer, der ”spræller”. Det afspejler teksterne nu. Derfor ved kunderne, hvad de køber og bliver tilfredse.

Det var en kæmpe lettelse, at så stor en del af det grundlæggende arbejde med hjemmesiden var lavet, og jeg fik mere tid og overskud til at justere de andre detaljer med blandt andet foto og video, så den samlede hjemmeside blev bedre.

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER