Personalebladet styrker medarbejdernes engagement

Personalebladet giver jer en række fordele:

  • null
    I får jeres egen kanal og kan sikre, at alle ved det samme
  • null
    Det styrker sammenholdet i virksomheden, at de forskellige afdelinger ved, hvad de andre laver
  • null
    Ligger personalebladet fremme i medarbejdernes hjem, bliver I markedsført gratis

  • null
    I får lettere ved at rekruttere nye medarbejdere, når I fremstår som en attraktiv arbejdsplads

Og når I har alle jeres gode cases samlet, kan mange af dem nemt versioneres, så I også kan bruge dem til PR og øvrig markedsføring. Eksempelvis på LinkedIn eller i nyhedsbrevet.

I personalebladet kan I

  • bringe portrætter af kendte og mindre kendte nøglemedarbejdere

  • præsenterer nye medarbejdere

  • orientere om spændende projekter hos nye kunder

  • vise, hvordan I lever op til jeres værdier i praksis

  • sikre, at alle har samme forståelse af jeres strategi

  • dele, når I indfrier vigtige mål

 

Det kræver imidlertid både tid og redaktionel erfaring at skrive et medarbejderblad, hvorfor mange virksomheder vælger det fra. Det behøver I ikke, for jeg kan skrive alle indlæg til personalebladet for jer:

Susanne Gram_L7G9705

Fordel med et lille firma

Vi har brugt Majbritt Lund i flere år. Med et klippekort på 50 timer har jeg ro i maven. Nu ved jeg, at jeg får løst mange opgaver til en fornuftig pris.

Jeg valgte Majbritt, fordi hun er troværdig, og fordi det er en fordel for mig at bruge et lille firma og have den direkte kontakt. Som direktør i sit eget firma har hun jo et stort ansvar for, at alle kunder er tilfredse.

Susanne Gram Larsen
Kommunikationschef, Studieskolen

Få journalisten til at skrive personalebladet

Som journalist varetager jeg alle de redaktionelle roller:

  • Ideudvikler med jer, om hvilke cases vi skal bringe
  • Sikrer, at vi dækker bredt. Både i forhold til emner og artikeltyper
  • Interviewer relevante medarbejdere, ledere og måske kunder
  • Skriver artiklerne
  • Godkender citaterne
  • Samarbejder med grafiker og fotograf

Det eneste I skal gøre, er at holde et indledende redaktionsmøde med mig, bidrage med navne og kontaktoplysninger på kilder og evt. give feedback, hvis I vil have ændret i artiklerne.

En anden mulighed er at trække på min ekspertise og erfaring i opstarten af projekt personaleblad, så I får en god skabelon at skrive personalebladet ud fra og kan holde opgaven in house.

Hvor hyppigt skal I udgive et personaleblad?

Kommer an på ambitionsniveauet, budgettet og hvad I vil opnå med et personaleblad. 2-4 gange om året vil være en mulighed.

Min baggrund for at skrive personaleblade

Er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 2003.

Siden 2007 har jeg drevet min egen kommunikationsvirksomhed, hvor jeg har skrevet artikler og været redaktør på flere foreningsblade.

Hertil kommer større redaktionelle opgaver for Sygehus Vendsyssel, nu en del af Regionshospital Nordjylland, og Københavns Kommune samt flere bøger, ligesom jeg var fast redaktør og journalist på TRANSPORTEN i det daværende Post Danmark.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER