Glæder mig til at holde endnu et par gratis PR-kurser. I september måned både i Århus og på Frederiksberg
På kurserne vil jeg gennemgå følgende:

  • Hvad er en god historie set med en journalists øjne?
  • Hvordan vinkler du dit budskab, så det bliver en historie, pressen har lyst til at bringe?
  • Hvordan arbejder pressen, og hvad betyder det for dit samarbejde med journalisterne?

Sidst jeg holdt sådan et arrangement kom de første 50, som stillede en masse gode spørgsmål.
Det er jo netop det fede og udfordrende ved at undervise: Man ved ikke altid, hvad kursisterne vil fokusere på, og den store frygt er jo, at man ikke at kunne svare på alle spørgsmålene.
Sidste gang var der for eksempel en kursist, der sagde, at et medie havde spurgt hende om, hvad hendes produkt kostede. Det har jeg aldrig oplevet før.

Og min erfaring med pressen siger mig netop, at man skal skjule sine salgshensigter mest muligt og i stedet fokusere på den gode historie. Fordi folk, der vil sælge, som regel bliver omstillet til annonceafdelingen. Mener at mediet var et hus-og-have-medie, som gerne ville fortælle læserne om produktet. Så der lærte jeg noget nyt.

Er spændt på hvad jeg skal lære denne gang.

Se eventuelt denne video, som min gode kollega Elisabeth Kolerus Wind har lavet:

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER